Mimo panującego ostatnio kryzysu gospodarczego w strefie euro, e-commerce w Europie kwitnie. Internet Retailer opublikował właśnie listę i raport Top 400 Europe, która przedstawia czterysta najbardziej wpływowych przedsiębiorstw na europejskim rynku handlu internetowego w 2011 roku. Przedstawiamy Wam dziesięć najciekawszych faktów z tej publikacji.
1) E-commerce w Europie rośnie szybciej niż w Stanach Zjednoczonych. W zeszłym roku, jego wartość wzrosła o 18,2% do 259,5 mld dolarów, podczas gdy rynek amerykański wzrósł w tym czasie o 16,1% uzyskując 194,3 mld dolarów.
2) Główną dźwignią europejskiego e-handlu są zachodnie firmy (na czele z Amazonem) którzy rozwijają się szybciej niż ich europejscy konkurenci. Łączna sprzedaż Amazona w Europie wyniosła w zeszłym roku 16,7 mld dolarów, podczas gdy niemieckiego Otto Group ponad dwa razy mniej – 6,2 mld dolarów.
3) Amerykańscy sprzedawcy, którzy prowadzą wyłącznie sprzedaż online, rozwijają się szybciej niż jakikolwiek inny detalista na Starym Kontynencie. Ich łączna sprzedaż online w Europie wzrosła w 2011 roku o 26%.
4) Najpopularniejszą kategorią e-commerce są akcesoria sportowe. Sprzedaż w tej branży wzrosła łącznie o 30% i na koniec poprzedniego roku wyniosła 1,05 mld dolarów. Liderem w tej kategorii jest brytyjski Sports Direct International, którego roczna sprzedaż wzrosła aż o 97%.
5) Polska jest najszybciej rozwijającym się krajem w Europie – wartość rynku e-commerce w 2011 roku w naszym kraju wzrosła o 33,7%.
6) Lista najważniejszych sprzedawców e-commerce w Europie przedstawia się następująco:
1. Amazon.com (USA)
2. Otto Group (Niemcy)
3. Tesco Stores (U.K.)
4. Staples Inc (USA)
5. PPR SA (Francja)
6. Home Retail Group (U.K.)
7. Shop Direct Group (U.K.)
8. Apple Inc (USA)
9. CDiscount.com (Francja)
10. 3 Suisses (Francja)
Polecamy oczywiście całą listę Top 400 Europe.
7) 100 najwyżej ocenianych e-detalistów na liście Top 400 Europe, stanowiło 86,1% całkowitej sprzedaży online w Europie (wzrost z 85,7% w 2010 r.), podczas gdy 10 największych przedsiębiorców na liście stanowiło około 44,3%.
8) Najszybciej rozwijającym się europejskim sklepem internetowym w 2011 roku, był brytyjski sprzedawca odzieżowy Missguided.co.uk, którego sprzedaż online wzrosła aż o 380%.
9) M-commerce staje się coraz bardziej popularny w Europie. Aż 40% z czterystu największych sklepów internetowych prowadzi co najmniej jedną witrynę na urządzenia przenośne, natomiast 28% ma już w pełni rozwiniętą aplikację mobilną.
10) Największa sieć handlowa Tesco, w zeszłym roku wygenerowała sprzedaż online w wysokości 5,46 mld dolarów – o 11% więcej niż w 2010 roku.
O prognozach rynku e-commerce w Europie na najbliższe lata, pisaliśmy w artykule Jak będzie wyglądał rynek e-commerce w Europie w 2016 roku. Jeżeli ciekawi Was pełny raport Internet Retailer, to Europe 400 Guide możecie nabyć za 69 USD na stronie wydawcy.
Źródło: InternetRetailer.com