Jak niektórzy zdążyli już zauważyć, w tym roku po raz drugi organizujemy Dzień Darmowej Dostawy – akcję, która ma zachęcić ludzi do zakupów w sieci oraz (tak przy okazji) pokazać, że nasza branża potrafi skutecznie działać razem. Więcej informacji odnośnie DDD, który tym razem odbędzie się 30 listopada, znajdziecie poniżej.
Czym jest Dzień Darmowej Dostawy (w skrócie DDD)?
Głównym celem akcji Dnia Darmowej Dostawy jest zachęcenie jak największej liczby osób do zrobienia zakupów w sieci (jako alternatywy dla odwiedzania tradycyjnych sklepów). Darmowa dostawa dobrze przemawia do osób, które do tej pory nie zamawiały w sieci, ale również dodatkowo zachęca dotychczasowych e-klientów do ponownych zakupów.
W czasie Dnia Darmowej Dostawy 2011 (30 listopada) sklepy uczestniczące w akcji oferują wszystkim swoim klientom darmową dostawę zamówień, niezależnie od ich wartości, sposobu płatności i metody dostawy.
Jak wypadł DDD w poprzednim roku i czym różni się jego druga edycja?
Odpowiedź na to pytanie zawarłem w swojej prezentacji z 30 września, którą miałem przyjemność wygłosić na konferencji E-commerce Standard. Zapraszam do szybkiego przeklikania:
Co Dzień Darmowej Dostawy może dać TWOJEMU sklepowi?
Pomimo tego, że mamy już jeden DDD za sobą, dalej ciężko mi jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Rok temu sklepy notowały zwiększoną liczbę odwiedzających oraz przyjęły więcej zamówień (patrz Case study: Dzień Darmowej Dostawy 2010 w sklepie z grami planszowymi GameClub.pl). W tym roku chcemy przynajmniej powtórzyć ten wynik.
Zdania na temat tego, czy poprzedni DDD się opłacał bywają różne – według mnie zdecydowanie warto pokazać, że sklepy internetowe biorą na celownik tradycyjne placówki, a nie tylko skupiają się na walce pomiędzy sobą.
Jakie są najważniejsze warunki uczestnictwa w akcji?
- Zaoferowanie klientom darmowej dostawy zamówień złożonych 30 listopada, niezależnie od ich wartości, sposobu płatności czy metody dostawy.
- Rejestracja sklepu internetowego na stronie http://www.dziendarmowejdostawy.pl/
- Wysłanie do własnej bazy klientów informacji o tym, że sklep uczestniczy w DDD wraz z odnośnikiem do głównej strony akcji.
- Promocję DDD na stronach sklepu oraz w kanałach dotarcia do klienta, które posiada sklep (np. Facebook).
Ile to kosztuje?
Dzień Darmowej Dostawy to inicjatywa całkowicie non-profit. To znaczy, że sklepy nic nie płacą za uczestnictwo w niej, a organizatorzy nie otrzymują żadnego wynagrodzenia za prowadzenie całej inicjatywy. To wspólny pomysł do tego, żeby rynek e-handlu rósł w szybszym tempie.
Koszty dla samych sklepów to pokrycie darmowej dostawy dla wszystkich klientów, co w przypadku nagle zwiększonej liczby zamówień jest wystarczającą opłatą za DDD:)
Jak DDD jest (i będzie) promowany w tym roku?
W przypadku promocji Dnia Darmowej Dostawy stawiamy na te same pomysły, co rok temu. Akcję będą promować wszyscy partnerzy wydarzenia, same sklepy internetowe, mamy też agencję (Dobra Communications) do docierania z przekazem do „dużych” mediów. Ogólnie robimy wszystko, żeby o DDD dowiedziało się jak najwięcej osób i żeby 30 listopada złożyli jak najwięcej zamówień w sklepach uczestniczących w akcji. Przez wszystko rozumiem informacje prasowe, wywiady w radiu, mailingi do dużych baz e-mailowych konsumentów, itd.
Kontakt z organizatorem DDD
Jeżeli macie pytania czy jakiekolwiek wątpliwości, których nie rozwiewa oficjalna strona akcji czy tegoroczny regulamin, piszcie do mnie na adres krzysztof.bartnik@ekomercyjnie.pl. Staram się załatwiać wszystkie sprawy „od ręki”, o ile jest to oczywiście możliwe:)
Twoja firma chce być partnerem akcji?
Skontaktuj się z organizatorem, który przekaże szczegółowe informacje w tej sprawie. Rozmawiam już z wieloma podmiotami, dlatego czasem tempo odpowiedzi może nie być porywające – na każdy mail staram się jednak odpisać w maksymalnie 48 godzin od jego otrzymania. Mile widziany każdy pomysł i sposób na to, żeby od DDD dowiedziało się jak najwięcej osób.
Zapisy na DDD2011 idą pełną parą!
Do akcji DDD2011 zostało już tylko 23 dni, a zapisy sklepów, którę są chętne do udziału w tym wydarzeniu idą w świetnym tempie. W chwili, kiedy piszę te słowa, na „liczniku” jest ponad 360 sklepów i ok. 60 oczekuje na akceptację moderatora! Bardzo dziękuję za tak aktywne wsparcie akcji i proszę o więcej :)
Główni partnerzy i organizatorzy DDD2011:
- Empathy Internet Software House – główny partner, dostawca platformy dziendarmowejdostawy.pl
- JakKupować.pl – współorganizator akcji
- eKomercyjnie.pl – organizator
- Dobra Communications – wsparcie marketingowe/PR
- Kancelaria Radcy Prawnego Marianna Poproch-Wesołowska – wsparcie prawne (regulamin akcji)
- SuperHost.pl – hosting strony DDD
Pełna lista firm wspierających akcję znajduje się na dole oficjalnej strony DDD i jest cały czas uzupeniana o kolejne podmioty. Na pewno wspomnę o wszystkich firmach jeszcze minimum kilka razy przy różnych okazjach.
Dołącz swój sklep już teraz!
Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, to zapraszam Cię do udziału w Dniu Darmowej Dostawy. Działając razem powinniśmy przebić się z komunikatem o wygodzie zakupów w sieci do mediów tradycyjnych i skłonić ludzi do wybierania e-sklepów zamiast tradycyjnych placówek handlowych. O to chyba nam wszystkim chodzi:)
ZAPRASZAM!
DzieńDarmowejDostawy.pl