W pierwszym kwartale przyszłego roku startuje serwis Dontpay.pl, który zachęca kupujących do niepłacenia, a sprzedawców do oferowania swoich produktów i usług za darmo. Twórcy projektu zapewniają, że oferowanie produktów i usług w modelu „za darmo” nie tylko się opłaca, ale pozwala zarobić więcej, niż w tradycyjnym modelu sprzedażowym.
Pomysł leżący u podstaw Dontpay jest prosty: wykorzystać magię „ceny zero”, aby sprzedawać więcej i skuteczniej. Klient, wybierając z katalogu ofert jeden produkt, drugi produkt lub usługę otrzymuje za darmo. Całkowicie bezpłatnie. Na przykład, kupując słuchawki z mikrofonem możemy otrzymać kod doładowujący do komunikatora internetowego.
Można też odwrócić sytuację i klient dokupi produkt właśnie po to, aby otrzymać wybrany gratis. Taki model przynosi korzyści klientom – otrzymują dwa dowolnie wybrane produkty w cenie jednego, jak i sprzedawcom – otrzymują narzędzie dywersyfikujące źródła zamówień i wspierające sprzedaż.
„Dywersyfikacja źródeł sprzedaży jest w e-biznesie bardzo ważna. Ograniczając się do jednego lub dwóch, ryzykuje się wiele. Filozofia stojąca za Dontpay z powodzeniem działa na rynkach europejskich oraz USA. Przygotowaliśmy naszą platformę w taki sposób, aby po testach z polskimi sprzedawcami być w stanie wdrożyć najskuteczniejszy wariant systemu” – wyjaśnia Marcin Walocha, współwłaściciel Dontpay.pl.
Na stronie internetowej dontpay.pl można się już zarejestrować i zapoznać się z zasadami jego funkcjonowania. W najbliższym czasie uruchomiony zostanie katalog z pierwszymi ofertami partnerskich sklepów. Wtedy też rozpocznie się kampania promująca platformę.
Źródło: Dontpay.pl