Domzdrowia.pl przejmuje FabrykaZdrowia.pl, czyli konsolidacja na rynku aptek internetowych

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

W dniu 28 grudnia 2011 roku Internetowy Dom Zdrowia SA (poprzednio Domzdrowia.pl SA) sfinalizował umowę zakupu zorganizowanej części przedsiębiorstwa, stając się właścicielem witryny Fabrykazdrowia.pl.

Opisywany sklep istnieje na rynku od 2006 roku i jest jedną z największych witryn określanych mianem „apteki internetowej” pod względem przychodów. Fabrykazdrowia.pl sprzedawała do tej pory głównie kosmetyki a także suplementy diety i produkty lecznicze, wypracowując przychód netto w roku 2011 na poziomie niemal 2,8 mln PLN.

Od początku bieżącego roku Internetowy Dom Zdrowia SA stał się właścicielem i operatorem witryny www.fabrykazdrowia.pl, przejmując wszystkie aktywa związane z prowadzeniem sprzedaży w Internecie – w tym bazy danych oraz doświadczony zespół zarządzający.

„Transakcja jest wynikiem realizowanego procesu rozszerzania naszej działalności poprzez akwizycje sklepów z branży zdrowie i uroda oraz budowanie własnych. Obecnie prowadzimy sprzedaż z wykorzystaniem już kilku witryn. To spowodowało konieczność zmiany nazwy spółki, by nie wprowadzać klientów w błąd. Oprócz www.domzdrowia.pl i www.fabrykazdrowia.pl obsługujemy także www.101promocji.pl, www.dbamyoceny.pl, www.sexizdrowie.pl oraz www.pretty.pl. Sklepy te oferują zróżnicowany asortyment oraz docierają do klientów wykorzystując dopasowane strategie obecności w sieci” – powiedział Prezes Zarządu Jacek Denkowski.

W pierwszym półroczu br. Internetowy Dom Zdrowia SA planuje głębokie przekształcenia swoich witryn w celu istotnego rozszerzenia asortymentu o produkty, które nie mogą być sprzedawane przez apteki. Dotyczy to nie tylko wyrobów perfumeryjnych czy zdrowej żywności ale także literatury branżowej oraz szerokiej gamy produktów z obszaru health & beauty.

„Przyjmując taki kierunek rozwoju oraz dostosowując się do zmian prawa dotyczącego reklamy aptek (niezależnie od posiadanej apteki tradycyjnej) uruchamiamy fizycznie istniejący sklep drogeryjny, którego reklama jest prawnie dopuszczalna i który może oferować o wiele szerszy asortyment. Nie rezygnujemy z produktów aptecznych, lecz zakładamy, że ich udział w naszych przychodach będzie coraz mniej istotny na tle rosnących przychodów ze sprzedaży suplementów diety, kosmetyków i rozszerzanego asortymentu” – dodaje Jacek Denkowski.

Internetowy Dom Zdrowia SA (poprzednio: Domzdrowia.pl SA) działa na rynku e-commerce od 2004 roku. Zajmuje się głównie oferowaniem produktów z branży zdrowie i uroda – suplementów diety, wyrobów kosmetycznych oraz produktów leczniczych sprzedawanych dotychczas przez własną aptekę ogólnodostępną. Spółka należy do portfela MCI Management SA. a obecnym większościowym akcjonariuszem spółki jest MCI Bio.Ventures FIZ. Od września 2008 roku Internetowy Dom Zdrowia S.A. jest notowany na rynku NewConnect (link).

Źródło: Internetowy Dom Zdrowia SA

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę