Dobre praktyki w projektowaniu sklepu internetowego: Zavvi.com

Ekomercyjnie

Dawid Marut

Zavvi (marka znanego „The Hut” z Wielkiej Brytanii) to taki angielski Empik.com, tylko, że bardziej nastawiony na wyprzedaże i produkty sprzedawane w pakietach. W tym sklepie znajdziemy zawsze świetne okazje, przy których wyprzedaże online w naszym kraju nie są niczym szczególnym. Co wyróżnia Zavvi w kategorii sklepów online i powoduje, że za każdym razem wracam tam zrobić kolejne zakupy?

Banerowa kanonada

Tak można powiedzieć o stronie głównej sklepu. Może to być męczące dla jednych, ale dla poszukiwaczy okazji to świetny magnes, który na pewno przyciągnie niejednego klienta. Postawiono tutaj na warstwę wizualną. Góra oraz lewy i prawy pasek strony to kolejne boksy reklamowe. Część z nich rotuje, część jest umieszczona na stałe.

Dzięki nim wiem, że filmy na Blu-Ray i filmy DVD w boxach są przecenione nawet o 80%, że wybrane tytuły możemy kupić już za 3 funty oraz jakie pakiety (np. 3 za 2 lub 3 za 18 funtów) są obecnie dostępne w sprzedaży. Ważna sprawa – te banery są czytelne i naprawdę pozwalają szybko doprowadzić do odpowiedniej zakładki z promocjami.

Przypominamy o zakupach i promocjach.

Główny kanał kontaktu z klientem, jaki wybrał sklep, to mailingi. Wysyłane są one raz w tygodniu, ale czasem w związku z dodatkową akcją wyprzedażową w naszej skrzynce, może pojawić się dodatkowa wiadomość. Są one przejrzyste i zbudowane na zasadzie boxów reklamowych.

Przeważnie w wiadomościach pojawiają się kolejne nowe oferty z danych kategorii. Dodatkowo aktywnie kupujący mogą spodziewać się upominków w postaci bonów zakupowych (są one w różnych nominałach od 5 nawet do 50 funtów). Można je wykorzystać podczas składania kolejnego zamówienia. Co ciekawe, kupony nie mają limitu minimalnego zamówienia (oczywiście nadwyżka nie jest zwracana w gotówce). Takie rozwiązanie pozwala nam na zakup jednego produktu np. za 5 funtów bez potrzeby domawiania dodatkowych rzeczy, a cały koszt zostaje pokryty przez nasz vaucher.

Polityka cenowa? W pakiecie taniej

To jedna z rzeczy, która tak przyciąga do Zavvi.com. Pakiety i promocje pakietowe. Kup 3 rzeczy za 18 funtów łącznie, wybierz dwie i zapłać nie trzydzieści, a 25 funtów. Takie oferty to codzienność w sklepie. Klikamy w baner i przechodzimy do listy 100-150 produktów w promocji. Są to rzeczy z różnych kategorii: ubrania, książki, muzyka. Nie mamy ograniczeń co do tego, z której kategorii rzeczy wybierzemy, włożenie do koszyka sześciu produktów powoduje automatyczne obniżenie ceny do 36 funtów. Polityka „kupuj więcej – płać mniej” sprawdza się w 100%.

Dbamy o klienta

Support przed- i posprzedażowy. To coś czego powinni się uczyć rodzimi (i nie tylko) sprzedawcy w sklepach internetowcyh. Ilu z naszych klientów kończy swój zakup po wrzuceniu produktów do koszyka i wyjściu ze sklepu? Ile osób nie naciska przycisku zamów? Pracownicy Zavvi zdają sobie z tego sprawę. Dlaczego? To proste. Zamawiam dwa produkty, ale podczas procesu zamówienia rozmyślam się, mam problem z płatnością lub po prostu nie mam czasu, to nasze zamówienie będzie czekać na nas w koszyku. Po kilku dniach jeśli nic z nim nie zrobimy, to na pewno możemy spodziewać się maila z taką oto treścią:

Can we help you with your order?

You recently left the following items in your basket but don’t worry, we’ve saved them for you so you can login and complete your purchase. Simply click through and proceed to checkout, it couldn’t be simpler!

If you experienced any problems during your visit then please feel free to contact us through your online account message centre.

Powyższe rozwiązanie sprawia, że każdy klient może się poczuć bezpiecznie, a jego wątpliwości zostaną rozwiane bardzo szybko. Tak samo jest z reklamacjami. Formularze reklamacyjne, kontakt mailowy i telefoniczny z supportem jest łatwy i przyjemny, a problemy rozwiązywane są w tempie natychmiastowym. Podczas dwóch „wpadek” sklepu w ciągu ponad 3 lat zamawiania towaru, nie spotkałem się z żadnym oporem materii ze strony pracowników zavvi.com, a każda reklamacja załatwiona była tak, że pomimo incydentów, nadal jestem klientem sklepu.

Zavvi to dość specyficzny sklep, ale w czasach pisma obrazkowego, ikonizacji mediów i multimediów, uderzenie do klienta przy pomocy grafik wydaje się być strzałem w dziesiątkę. Polityka cenowa, sposób w jaki dba się o klienta to kolejne rzeczy, które powodują, że wiele osób które znam, kupuje rzeczy w tym sklepie. Warto prześledzić stronę i „pożyczyć” z niej kilka pomysłów.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę