Dobre praktyki w projektowaniu sklepu internetowego: Travelplanet.pl

Ekomercyjnie

Dawid Marut

Travelplanet.plW branży turystycznej mamy ogromną konkurencję, ale tak naprawdę tylko kilku liczących się graczy. Jednym z nich jest Travelplanet, który postawił na jakość oraz kompleksową obsługę klienta. „Sklep internetowy”, w którym możemy zamówić wycieczki, wczasy lub zarezerwować hotel został wybrany w 2011 roku najlepszym w kategorii turystyka według rankingu money.pl i wyborcza.biz. Warto przyjrzeć się bliżej tej witrynie internetowej, gdyż proces zamawiania jest niezwykle przyjazny użytkownikowi.

Strona główna to tak naprawdę pigułka, w której znajdziemy wszystko, co jest nam potrzebne do rezerwacji upragnionego urlopu. W górnym menu każdy znajdzie coś dla siebie. Niezależnie, czy chcemy pojechać na wczasy, znaleźć kolonie dla dzieci czy po prostu zwiedzić wybraną stolicę w dowolnym kraju, to każda z zakładek menu jest umieszczona tak, aby nie wprowadzać zbędnego chaosu. Poza menu, mamy tu informacje o wybranych ofertach z katalogu firmy. Tutaj też możemy zapoznać się z krótkimi artykułami opisującymi wycieczki, atrakcje i miejsca, do których warto się wybrać.

Travelplanet.pl

Na stronie głównej znajduje się też zaawansowana wyszukiwarka, która pozwala na wyszukanie dowolnego wyjazdu. Jeśli nie jesteśmy zdecydowani na konkretną propozycję sugerowaną przez Travelplanet, możemy sami poszukać ofert, filtrując je według miast, dat, kontynentów.

Travelplanet.pl

Poza możliwością zamówienia wyjazdu, dzięki stronie możemy również zabookować hotel (gdy chcemy wyjechać na własną rękę), wynająć samochód czy ubezpieczyć się na czas podróży. Wszystko jest przemyślane tak, aby kupujący wycieczkę klient nie musiał już szukać dodatkowej pomocy u konkurencyjnych firm.

Travelplanet.pl

Warto zwrócić uwagę na proces zamawiania wyjazdu, który idealnie obrazuje poniższa grafika.

Travelplanet.pl

Gdy na stronie znajdziemy interesujący nas wyjazd, możemy go zamówić poprzez formularz www, infolinię lub odwiedzić jeden z punktów obsługi klienta, które znajdują się przeważnie w centrach handlowych dużych miast. Po wykonaniu tego kroku jesteśmy już cały czas obsługiwani przez przypisanego nam opiekuna. To on prześle nam odpowiednie dokumenty potrzebne do rezerwacji wraz z linkiem do płatności elektronicznych. To także od niego otrzymamy interesujące nas informacje. Tak naprawdę, od momentu pierwszego kontaktu i potwierdzenia chęci rezerwacji jesteśmy prowadzeni za rękę aż do samego wyjazdu. Dzięki takiemu podejściu, klient płacący niemałe pieniądze za wycieczkę czuje się bezpieczniej i bardziej komfortowo.

Kompleksowość usług, które podane są w pigułce, to bardzo mocna strona Travelplanet.pl. Przyjazny interfejs i przejrzyście podane informacje zachęcają do skorzystania z oferty firmy. Dużym plusem jest także obsługa telefoniczna, dzięki której na każdym etapie zamówienia otrzymamy fachową pomoc. Mimo zadawania całej masy pytań, call center zgrabnie przebrnęło przez moje marudzenie :) Jest to ogromny plus, gdyż ten rodzaj kontaktu wybiera bardzo duża część klientów (szczególnie tych, którzy nadal nie ufają Internetowi). Jeśli świadczymy usługi, które mogą być sprzedawane w pakietach (bardziej kompleksowo), warto zapożyczyć procedurę sprzedaży lub jej część ze strony Travelplanet.pl.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
07.12.2022

6 największych pułapek analizy zachowań klientów i jak w nie nie wpaść

Kamila Kotowska

Kamila Kotowska

Head of marketing
cux.io

Artykuł
06.12.2022

Marketplace bez prowizji. wszystko.pl – platforma „charytatywna” czy celowy kierunek pod prąd?

Adrian Burtan

Adrian Burtan

Specjalista ds. marketingu treści i PR
wszystko.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę