Od jakiegoś czasu w branżowych mediach i blogach obserwujemy prawdziwy wysyp tekstów, wytykających niedoskonałości i opisujących czyjeś niedociągnięcia. Uczenie się na błędach innych jest dobre, ale nie wystarczy by osiągnąć sukces w e-handlu. Dla równowagi, postanowiliśmy stworzyć nowy cykl artykułów, w którym będziemy prezentować praktyki warte naśladowania. Zaczynamy od amerykańskiego sklepu z odzieżą Abercrombie & Fitch.
Nie wstydźmy się kopiować pomysłów, jeśli są one dobre lub bardzo dobre. Jedną z marek, która ma fantastycznie przejrzysty sklep firmowy online jest Abercrombie & Fitch. To marka odzieżowa reprezentująca tzw. amerykański styl życia, specjalizująca się w produkcji ubrań typu „casual luxury” dla ludzi w przedziale wiekowym 18-22 lata (amerykańskich licealistów i studentów college’ów).
Od razu po wejściu na stronę wita nas spokojny design oraz czytelne menu, w którym ciężko się pogubić. Widzimy jasny podział na sklep dla kobiet i sklep dla mężczyzn, a na górze mamy także przejście do kategorii dziecięcej, która jest uzupełnieniem asortymentu marki.
Po wybraniu głównej kategorii pojawia się menu produktów, a po prawej katalog zdjęć wraz z cenami oraz kolorami rzeczy dostępnych w sklepie.
Sam zakup jest banalnie prosty: po najechaniu na interesujący nas produkt i kliknięciu w pojawiający się napis „QUICK SHOP” pojawia się okienko zakupów. Jest to opcja dla osób, które znają już asortyment i nie potrzebują pełnego opisu.
Gdy klikniemy w zdjęcie, przechodzimy do pełnego opisu produktu. Ogromnym plusem jest jakość fotografii przedstawiających produkty oraz sposób wybierania kolorów. Dzięki umiejętnemu wyseparowniu zdjęć, zmiana koloru produktu jest bardzo płynna.
Sam proces zamawiania produktów trwa dosłownie kilka minut jest bardzo intuicyjny.
Dodatkowym plusem witryny sklepu jest zakładka związana z samym brandem: „Doświadcz A&F”. Można powiedzieć, że mamy do czynienia ze stroną ogłoszeniową, gdzie możemy znaleźć informację o nadchodzących castingach na modela marki, jak również nowych seriach produktów. Dzięki takiemu zabiegowi przychodzący klienci mogą na bieżąco śledzić dokonania właściciela marki.
Co jest najbardziej warte naśladowania w sklepie Abercrombie & Fitch? Moim zdaniem, największe jego atuty to prostota i przejrzystość designu. W połączeniu z przyjazną nawigacją i intuicyjną ścieżką zakupową oraz dbałością o szczegóły i estetykę całości, daje to znakomity efekt. Dzięki temu, użytkownik odwiedzający witrynę po raz pierwszy może z łatwością zapoznać się z całą ofertą sklepu, a sama finalizacja transakcji to proces bardzo łatwy i szybki.