Dobre praktyki w projektowaniu sklepu internetowego: Abercrombie & Fitch

Ekomercyjnie

Dawid Marut

Abercrombie-FitchOd jakiegoś czasu w branżowych mediach i blogach obserwujemy prawdziwy wysyp tekstów, wytykających niedoskonałości i opisujących czyjeś niedociągnięcia. Uczenie się na błędach innych jest dobre, ale nie wystarczy by osiągnąć sukces w e-handlu. Dla równowagi, postanowiliśmy stworzyć nowy cykl artykułów, w którym będziemy prezentować praktyki warte naśladowania. Zaczynamy od amerykańskiego sklepu z odzieżą Abercrombie & Fitch.

Nie wstydźmy się kopiować pomysłów, jeśli są one dobre lub bardzo dobre. Jedną z marek, która ma fantastycznie przejrzysty sklep firmowy online jest Abercrombie & Fitch. To marka odzieżowa reprezentująca tzw. amerykański styl życia, specjalizująca się w produkcji ubrań typu „casual luxury” dla ludzi w przedziale wiekowym 18-22 lata (amerykańskich licealistów i studentów college’ów).

Od razu po wejściu na stronę wita nas spokojny design oraz czytelne menu, w którym ciężko się pogubić. Widzimy jasny podział na sklep dla kobiet i sklep dla mężczyzn, a na górze mamy także przejście do kategorii dziecięcej, która jest uzupełnieniem asortymentu marki.

Abercrombie-Fitch

Po wybraniu głównej kategorii pojawia się menu produktów, a po prawej katalog zdjęć wraz z cenami oraz kolorami rzeczy dostępnych w sklepie.

Abercrombie-Fitch

Sam zakup jest banalnie prosty: po najechaniu na interesujący nas produkt i kliknięciu w pojawiający się napis „QUICK SHOP” pojawia się okienko zakupów. Jest to opcja dla osób, które znają już asortyment i nie potrzebują pełnego opisu.

Abercrombie-Fitch

Gdy klikniemy w zdjęcie, przechodzimy do pełnego opisu produktu. Ogromnym plusem jest jakość fotografii przedstawiających produkty oraz sposób wybierania kolorów. Dzięki umiejętnemu wyseparowniu zdjęć, zmiana koloru produktu jest bardzo płynna.

Abercrombie-Fitch

Sam proces zamawiania produktów trwa dosłownie kilka minut jest bardzo intuicyjny.

Abercrombie-Fitch

Dodatkowym plusem witryny sklepu jest zakładka związana z samym brandem: „Doświadcz A&F”. Można powiedzieć, że mamy do czynienia ze stroną ogłoszeniową, gdzie możemy znaleźć informację o nadchodzących castingach na modela marki, jak również nowych seriach produktów. Dzięki takiemu zabiegowi przychodzący klienci mogą na bieżąco śledzić dokonania właściciela marki.

Abercrombie-Fitch

Co jest najbardziej warte naśladowania w sklepie Abercrombie & Fitch? Moim zdaniem, największe jego atuty to prostota i przejrzystość designu. W połączeniu z przyjazną nawigacją i intuicyjną ścieżką zakupową oraz dbałością o szczegóły i estetykę całości, daje to znakomity efekt. Dzięki temu, użytkownik odwiedzający witrynę po raz pierwszy może z łatwością zapoznać się z całą ofertą sklepu, a sama finalizacja transakcji to proces bardzo łatwy i szybki.





Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę