Minęło pierwsze 4 miesiące współpracy Divante i Sendingo z producentem męskich koszul Willsoor. Zakres działań objął eMail marketing oraz system rekomendacji behawioralnych Quartic. Celem kooperacji był wzrost sprzedaży i poprawa lojalności klientów. Firmy podsumowują pierwszy etap współpracy.
Współprace rozpoczęliśmy od wysyłki maili promocyjnych. Działania ukierunkowaliśmy na dwa aspekty:
- Praca nad dostarczalnością
- Praca nad kreacją graficzną
Efektem działań był wzrost dostarczalności ogólnej do 96,7%.
Kolejny działaniem była praca nad powiększeniem bazy odbiorców newslettera
Wprowadziliśmy wyskakujący pop-up mający w szybkim czasie powiększyć liczbę osób zapisanych do subskrypcji. Spowodowało to wzrost bazy o ponad 34% w niespełna półtorej miesiąca.
Automatyzacja eMail Marketingu
Poza pracą nad mailami promocyjnymi i budową bazy, skupiliśmy się na wprowadzeniu automatycznie wysyłanych maili zgodnie z cyklem życiowym w marketingu (LifeCycle marketingem). Wiedząc, że aktywni użytkownicy są skłonni szybciej dokonać transakcji postanowiliśmy ich dodatkowo zmotywować. W pierwszej kolejności zabraliśmy się za nowych użytkowników tworząc graficzną wiadomość powitalną, która sprzedaje. Oto efekty naszych działań:
- Procentowy przychód z wiadomości powitalnej w stosunku do całego sklepu 14,07%
- Wielkość koszyka w porównaniu do średniego na stronie 17,51% wyższa
- Współczynnik konwersji wiadomości powitalnej do średniej na sklepie 255% wyższy
System rekomendacji behawioralnych
W tym samym czasie co eMail marketing uruchomiliśmy na sklepie Quartic’a. Wcześniej w Willsoorze nie było żadnych bloczków rekomendacji. Po instalacji pojawiły się w dwóch miejscach: na stronie głównej (jako „wybrane dla Ciebie”) i na karcie produktu (jako „zobacz podobne” i „klienci którzy kupili ten produkt kupili również …”). Efekty pojawiły się już pierwszego dnia. Na przestrzeni 5 miesięcy wyniki są następujące:
- Udział przychodów ze sprzedaży z rekomendacji: 18,3%
- Udział wielkości sprzedaży z rekomendacji: 16,9%
Ocena klienta
„Długo szukaliśmy agencji, która by nam pomogła w budowaniu naszego projektu sklepu z koszulami -pisząc pomogła mam na myśli współprace opartą na wzajemnych korzyściach gdzie traktuje się firmę partnera prawie jak swoją. Po wielu nieprzyjemnych doświadczeniach znaleźliśmy właśnie taką agencję w postaci grupy Divante. Co mi się podoba najbardziej we współpracy z Divante:
- Rzetelność i terminowe wywiązywanie się z powierzonych im działań
- Zaangażowanie w projekt
- Kreatywne a nie tylko odtwórcze działanie.
Co najważniejsze, zawsze można zadzwonić i się poradzić i choć nie jesteśmy dużym graczem na polu e-commerce to odczucia w traktowaniu ze strony Divante są zgoła odmienne.” – mówi Dominik Tomaszewski właściciel sklepu willsoor-shop.pl.
Kolejne kroki
„Wyniki okazały się tak dobre, że rozpoczęliśmy pracę nad innymi programami LifeCycle marketingu, mającymi monetyzować ruch na stronie. Widzimy w tej formie eMail marketingu duży potencjał sprzedażowy i nasza dalszą współpracę ukierunkowujemy na aktywizowanie klientów na wszystkich etapach relacji ze sklepem” – mówi Marcin Moska, New Business Developer i ekspert od email marketingu w Divante.
Źródło: Divante