Dzięki liberalizacji rynku usług pocztowych w Polsce jest szansa na wzrost rozwoju sektora adresowych przesyłek reklamowych direct mail, a którego rozwój był dotychczas wstrzymywany ze względu na wysokie opłaty pocztowe. Oferta Directmail.pl powstała w wyniku współpracy Emerson Polska zajmującej się kompleksową obsługą korespondencji oraz Speedmail – ogólnopolskiego operatora pocztowego.
„Usługa direct mail jest dobrze znana na innych rynkach reklamowych, m.in. w Niemczech, Włoszech, USA. U nas jej rozwój blokowały przepisy gwarantujące Poczcie Polskiej monopol na dostarczanie przesyłek do 50 g, czyli listów. Wysoka cena za dystrybucję przesyłek reklamowych praktycznie zniechęciła do korzystania z tego kanału komunikacji z jej odbiorcą. Tymczasem jest to bardzo dobre narzędzie marketingowe, które w przypadku odpowiednio zdefiniowanej i przygotowanej bazy klientów potrafi wygenerować response rate (wskaźnik odpowiedzi) na poziomie kilkudziesięciu procent” – mówi Janusz Konopka, prezes firmy Speedmail.
Direct mail od druków bezadresowych (folderów i ulotek) różni się tym, że jest skierowana do konkretnych osób (np. członków programu lojalnościowego czy użytkowników sieci komórkowej) do których została dedykowana oferta. Zamiast wrzucania bezimiennych ulotek przypadkowym osobom, wysłanie spersonalizowanie przekazu do zdefiniowanej przez nadawcę grupy odbiorców pozwala na przeprowadzenie bardzo skutecznych działań marketingowych. Agencje reklamowe, działy marketingu, czy obsługi klienta otrzymują bardzo efektywny kanał komunikacji z dotychczasowymi lub potencjalnymi klientami.
„Directmail.pl powstało w wyniku współpracy firmy Emerson posiadającej dwudziestoletnie doświadczenie w tworzeniu i obsłudze korespondencji masowej oraz Speedmail – ogólnopolskiego operatora pocztowego. Dzięki połączonemu potencjałowi obu firm, oferowana usługa jest w pełni kompleksowa – od pomocy przy przygotowaniu lub zakupie baz danych do wysyłki, poprzez wsparcie przy przygotowaniu projektów graficznych, spersonalizowanej treści, produkcji materiałów, kopertowanie i dostarczenie przesyłek pod wskazany adres” – mówi Michael Banaszczyk, wdrażający projekt Directmail.pl w Emerson Polska.
Firma Emerson realizuje usługi typu direct mail na rynki zagraniczne od wielu lat, dzięki czemu posiada unikalne na polskim rynku doświadczenie oraz wiedzę w zakresie doboru skutecznych narzędzi jak również sposobów komunikacji z odbiorcą kampanii. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu realizowane kampanie mogą uzyskać konwersje w poziomie 15-30 proc.
Szczególnym przypadkiem wykorzystania usługi direct mail są kampanie multikanałowe, które wzmacniają dotarcie z oferta do potencjalnego odbiorcy i dodatkowo wpływają na ich decyzje zakupowe. W kampaniach multikanałowych Directmail.pl integruje przesyłki pocztowe, e-mailowe, mobile marketing i PURL (spersonalizowane strony internetowe). Każda z tych form osobno jest skuteczna, ale przy ich integracji efekty kampanii są zdecydowanie wyższe.
„Cieszymy się, że dzięki liberalizacji rynku pocztowego mogą rozwijać się usługi, które dla polskiej branży reklamowej były dotychczas ze względu na koszty mniej atrakcyjne. Dzięki nowym regulacjom, które pozwolą na zwiększenie konkurencji na rynku będzie można przekonać się o skuteczności narzędzia direct mail” – mówi Michael Banaszczyk.
Źródło: Directmail.pl