Delivering Happiness – książka o tym, jak Zappos.com doszedł do 1 miliarda USD przychodów rocznie

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Dzisiaj ogólnoświatową premierę miała książka Delivering Happiness, którą napisał Tony Hsieh – CEO sklepu internetowego Zappos.com. Jako, że otrzymałem tę pozycję już jakiś czas temu, chciałbym przedstawić Wam jej subiektywną recenzję.

Delivering Happiness opowiada historię sklepu, który w ciągu 10 lat swojej działalności przekroczył obroty 1 miliarda dolarów (!). Kilka informacji o firmie napisałem już m.in. w postach:

O tym, że firma i jej szefowie/pracownicy są trochę szaleni świadczą już same informacje umieszczone na okładce książki:

  • oferuj nowym pracownikom 2000 dolarów, żeby odeszli
  • niech za obsługę klienta będzie odpowiedzialna cała firma, a nie jeden dział
  • kultura wewnątrz firmy musi być priorytetem #1
  • szukaj nietradycyjnych rozwiązań, aby firma odniosła sukces
  • przenieść naukę o szczęściu do prowadzenia biznesu
  • pomóż rozwijać się swoim pracownikom (indywidualnie i zawodowo)
  • szukaj szansy na zmianę świata
  • …aha, i zarabiaj przy okazji pieniądze.

Taki Zappos.com jest dzisiaj i chwilę zajęło mu wypracowanie takiego modelu funkcjonowania. W swojej książce Tony Hsieh krok po kroku opisuje najważniejsze wydarzenia, które sprawiły, że omawiany sklep znajduje się w tym miejscu, w jakim jest teraz.

Delivering Happiness to świetne „success story”, gdzie tak naprawdę niewiele było momentów przełomowych – o wiele bardziej liczyła się codzienna, ciężka praca. To także dobre świadectwo tego, że w e-biznesie (a zwłaszcza w e-handlu) trzeba myśleć i działać długoterminowo, zdecydowanie nie w typowym dla naszego kraju modelu „cena czyni cuda”. To wreszcie przykład na to, że firma o rozmiarach korporacji nie musi zmieniać się w bezduszną machinę regularnie wyciskającą z klientów coraz więcej pieniędzy – o wiele fajniej jest sprawić, by sami wracali, a pracownicy mieli olbrzymie pole do popisu.

Zdecydowanie Delivering Happiness to lektura obowiązkowa dla każdej osoby, która zajmuje się e-handlem i chce podpatrzeć „jak to się robi” na Zachodzie. Polecam całość nawet pomimo tego, że to pozycja napisana w typowo amerykańskim stylu (od zera do bohatera).

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę