Czy na polskim rynku jest jeszcze miejsce na kolejną platformę sklepową? Gekosale oczami nowego użytkownika

Platformy e-commerce
Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Wpis gościnny Pawła Małkowskiego ze ŚwieżoPalona.pl, na temat wdrożenia Gekosale.

W poprzednim roku głośno było o opisywanych na eKomercyjnie platformach sklepowych Selly.pl czy 100sklepow.pl. Z naszego źródła wiemy, że w ciągu kilku miesięcy pojawią się kolejne podobne produkty, a przecież na naszym rynku wiele firm oferuje usługi dla osób, które chcą rozpocząć handel internetowy. Do tego dochodzą wdrożenia zagranicznych systemów: Magento, Presta, czy Shopify. Czy zatem jest jeszcze miejsce na kolejnego nowego gracza? Jest.

Na początku lutego miała miejsce premiera pierwszej stabilnej wersji Gekosale 1.0 – autorskiego oprogramowania firmy Mediacube. Jest to prawdopodobnie najbardziej zaawansowany technologicznie polski skrypt sklepu internetowego udostępniany bezpłatnie na warunkach licencji GPL (otwarty kod źródłowy pozwalający na dowolne modyfikacje).

Z Gekosale korzystamy już ponad 2 tygodnie (stan na koniec lutego 2011). Wdrożenie podstawowej funkcjonalności i przeniesienie sklepu z kanadyjskiego Shopify zajęło nam niespełna tydzień. Chociaż nadal nie mamy w bazie wszystkich czekoladek, filiżanek i kawiarek, to zdecydowaliśmy się na start z kilku powodów m.in. funkcjonalnych i finansowych (optymalizacja kosztów). Na początek przenieśliśmy sklep Świeżo Palona Kawa, a w kolejce czekają już kolejne m.in. Włoskie Espresso.

Dlaczego zdecydowaliśmy się na polski system Gekosale i porzuciliśmy kanadyjskiego giganta?

Przede wszystkim Geko jest przygotowane na polski rynek. Bez problemów wystawimy za jego pomocą automatyczną fakturę, a klient już w trakcie zamówienia otrzyma od nas proformę. Dodatkowo w systemie oprócz PayPal zintegrowane są polskie płatności – platnosci.pl i transferuj.pl, a za chwilę pojawią się kolejne – przelewy24.pl i dotpay.pl. Warto także wspomnieć o automatycznej integracji z porównywarkami cen (nam akurat ta funkcjonalność nie jest potrzebna, nie walczymy ceną tylko jakością).

Dodatkowym impulsem do przesiadki była cena systemu. Oprogramowanie Gekosale i hosting (dhosting.pl) versus sklep na platformie Shopify wypada na korzyść tego pierwszego. Za kanadyjskie rozwiązanie płaciliśmy około 200 złotych miesięcznie + VAT, za Gekosale zapłacimy tyle rocznie.

Co ważne, polski system można także dostosowywać do dowolnego wyglądu, ma możliwość uruchomienia wielu sklepów na jednej platformie (funkcja MultiStore), a nawet wielu różnych firm (możliwość założenia hurtowni w ramach jednej instalacji Gekosale) i działa super wydajnie na każdym hostingu. My korzystamy z oferty dhosting.pl – dKonto Personal+ (czyli standardowego hostingu, za który zapłaciliśmy około 200 złotych za rok) i mamy uruchomiony jeden sklep i kilka testowych, a czas generowania strony jest bardzo krótki.

Na koniec warto zaznaczyć, że Gekosale jest nowym oprogramowaniem i ma duży potencjał rozwoju we właściwym kierunku. Zespół pracuje nad nowymi pluginami, a wersje z poprawkami pojawiają się w każdy piątek lub częściej. System aktualizacji, to również duży plus. Wystarczy w menu wybrać funkcję aktualizacji, a system sam pobierze potrzebne dane i nadpisze nowe pliki.

Zalety:

  • multistore;
  • sklepy mogą mieć indywidualny wygląd;
  • wydajność;
  • zaawansowany w funkcjonalności i prosty w obsłudze.

Wady:

  • brak dokumentacji (jest tworzona);
  • brak narzędzia do zgłaszania sugestii (jest w trakcie tworzenia);
  • brak integracji z Allegro;
  • błędy (na szczęście szybko naprawiane).

Podsumowanie:
Gekosale urzekło nas dostosowaniem do polskich realiów, wydajnością i możliwością uruchomienia wielu sklepów na jednym magazynie. Warto również wspomnieć o dobrze działającym supporcie.

Wypowiedź autora systemu – Adama Piotrowskiego, współwłaściciela firmy Mediacube:

Kluczowym momentem w pracy na Gekosale była dla nas pierwsza działająca wersja systemu ponad dwa lata temu. Efekt tak nas zaskoczył, że zaczęliśmy myśleć o tym czy nie pójść krok dalej i nie spróbować stworzyć polskiej alternatywy dla innych dostępnych systemów opensource. Bazując na wcześniejszych doświadczeniach uznaliśmy, że w Polsce powinno znaleźć się miejsce dla systemu który będzie posiadał funkcjonalność zbliżoną do Magento, ale będzie o wiele „lżejszy” dla serwerów. W styczniu 2011 opublikowaliśmy po ponad 2 latach pierwszą produkcyjną wersja Gekosale 1.0. Przed nami jeszcze dużo pracy. Cały czas słuchamy sugestii naszych użytkowników, wprowadzamy większość z nich w życie, poprawiamy błędy i wdrażamy dużo nowych funkcjonalności. Jestem pewien, że przy okazji premiery każdej kolejnej wersji Gekosale będzie rósł potencjał oprogramowania i jego pozycja na polskim rynku ecommerce.


Paweł Małkowski – Właściciel firmy Degusto i dwóch sklepów internetowych świeżopalona.pl i włoskieespresso.pl. Autor artykułów i książek o IT, internecie i sprzedaży. Oprócz sprzedaży zajmuje się optymalizacją aplikacji webowych i marketingiem.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
14.12.2022

Na jakiej platformie założyć sklep internetowy? Porównanie rozwiązań

Łukasz Badziak

Łukasz Badziak

Content Marketing Specialist
cyberfolks.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę