Mijający rok był bardzo pomyślny zarówno dla firmy kurierskiej Siódemka, jak i całej branży. Sektor zanotował istotny wzrost sprzedaży, który jest związany m.in. z dynamicznym rozwojem branży e-commerce. Spółka wdrożyła w tym roku wiele innowacyjnych rozwiązań, które zdefiniowały nowoczesny model wsparcia dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw sektora handlu internetowego.
Po udanym roku 2011, który stał pod znakiem budowania wartości biznesowej i wizerunkowej spółki, w 2012 roku Siódemka przystąpiła do ofensywy produktowej dla wszystkich grup klientów. Oferta została poszerzona o nowe rozwiązania i usługi zarówno dla klientów indywidualnych jak i biznesowych, ze szczególnym uwzględnieniem branży e-commerce.
Rozwiązania narzędziowe – innowacje na czasie
Siódemka odważnie wprowadza innowacyjne rozwiązania na rynek usług kurierskich. W mijającym roku udostępniła klientom zaawansowane narzędzia wspierające proces obsługi przesyłek dla małych i średnich firm – 7 Business Ship Control. Są to moduły wysyłkowe w pełni zintegrowane z systemami i programami magazynowo – sprzedażowymi, których zadaniem jest optymalizacja i skrócenie czasu potrzebnego na obsługę procesów wysyłkowych w firmie. W pierwszej kolejności powstały wersje 7 Business Ship Control dla programów WF-Mag, Symfonia i Forte.
„Rozwiązania te są bardzo popularne wśród naszych klientów, dlatego postanowiliśmy dalej je rozwijać. W listopadzie br. wprowadziliśmy wersję rozwiązania dedykowanego systemowi sprzedaży Subiekt GT, firmy InsERT S.A. Ponadto, aplikacja 7 Business Ship Control została dostosowana do współpracy z programem Asystent CRM oraz z narzędziem wspomagającym sprzedaż w serwisach aukcyjnych Sello” – twierdzi Marcin Kruszyński, PR Manager, Siódemka S.A.
Podobną do 7BSC aplikacją jest 7 Office Ship Control. Zapewnia ona obsługę procesów wysyłkowych z poziomu najpopularniejszego programu obsługującego pocztę e-mail – Microsoft Outlook. W ostatnim kwartale roku premierę miało rozwiązanie Siódemki dedykowane grupie klientów biznesowych o najmniejszym potencjale wysyłkowym – mikroprzedsiębiorstwom. Do tej pory tacy nadawcy nie mogli liczyć na atrakcyjną ofertę od firm kurierskich i skazani byli na współprace z brokerami usług kurierskich. Oferta Siódemki łamie monopol brokerów w tym segmencie, dzięki rewolucyjnej ofercie będącej połączeniem oferty handlowej i internetowej platformy obsługi przesyłek 7 Internet Shipping. To zupełnie nowe spojrzenie na ofertę usług kurierskich, znoszące z przedsiębiorców konieczność deklarowania minimalnej ilości miesięcznych wysyłek, zastępując ją stałym abonamentem.
Rok 2012 to także czas szybkiego rozwoju Service Pointów Siódemki. Już w październiku otwarto pięćsetny punkt nadań paczek. Poszerzony został także obszar czasowej gwarancji dostawy przesyłek (7 Next Day) do 297 miejscowości na terenie całej Polski. Siódemka uruchomiła również usługę Pobranie Next Day, która gwarantuje zwrot kwoty pobrania do nadawcy już następnego dnia roboczego po doręczeniu przesyłki. Usługa ta kierowana jest głównie do klientów rozwijających swe usługi w Internecie (np. e-sklepów), dla których priorytetem jest jak najszybsze otrzymanie płatności za sprzedany towar.
„Dążymy także do zapewnienia jak najlepszej obsługi posprzedażnej i komunikacji z naszymi klientami. W tym celu uruchomiliśmy nową wersję zakładki Biura Obsługi Klienta na Facebooku. Dzięki niej użytkownik ma m.in. możliwość monitorowania swojej przesyłki, zlokalizowania najbliższych placówek Siódemki oraz punktów Service Point, a także szybkiego zamówienia kuriera. Zakładka zapewnia także bezpośredni kontakt z Biurem Obsługi Klienta” – dodaje Kruszyński. Zakładamy, że media społecznościowe w najbliższej przyszłości staną się jednym z dominujących kanałów komunikacji z klientami.
Źródło: Siódemka