Cyfrowe.pl w wersji mobilnej – krótki wywiad z Jarosławem Banackim

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Pod koniec stycznia otrzymałem informację prasową o uruchomieniu mobilnej wersji sklepu Cyfrowe.pl, która działa w oparciu o rozwiązanie Zubibu.com. Jako, że nie lubię zbytnio przeklejać press-packów, zadałem kilka pytań na temat tego wdrożenia. Zapraszam do przeczytania krótkiego wywiadu z Jarosławem Banackim – prezesem spółki odpowiedzialnej za omawiany sklep foto-video.

Krzysztof Bartnik (eKomercyjnie.pl): Dlaczego zdecydowaliście się na uruchomienie sklepu Cyfrowe.pl w wersji mobilnej?

Jarosław Banacki (Cyfrowe.pl): Przede wszystkim chcieliśmy ułatwić klientom dotarcie do informacji o produktach, cenach i ich dostępności w sklepie oraz podstawowych namiarów kontaktowych na nasze sklepy stacjonarne (telefon, mapka dojazdu itp.).

O wprowadzeniu mobilnej wersji strony myśleliśmy już na początku 2009 roku, ale wtedy oceniliśmy, że nakład pracy wobec spodziewanej częstotliwości korzystania ze strony mobilnej przez klientów jest zbyt duży. Dlatego odłożyliśmy ten projekt na później.

Obecnie klienci coraz częściej korzystają z internetu w telefonach komórkowych np. będąc w markecie sprawdza się cenę na porównywarce cen czy też dostępność towaru właśnie w Cyfrowe.pl :)

KB: Dlaczego wybraliście platformę Zubibu.com?

JB: Ponieważ zapewnia tani i szybki sposób na udostępnienie mobilnej wersji strony sklepu. Wdrożenie jest proste, przez co koszt prac programistycznych po naszej stronie był niewielki, a abonament miesięczny jest skalkulowany bardzo rozsądnie.

KB: Jak długo trwało wdrożenie?

JB: Całość wdrożenia można zamknąć w ciągu kliku dni, powiedzmy tygodnia, nawet uwzględniając obustronne konsultacje i doprecyzowanie np. treści strony ‘kontakt’. U nas trwało trochę dłużej (+2-3 tyg) z uwagi na konieczność wykonania pewnych modyfikacji po stronie serwera Cyfrowe.pl, aby eksport tak dużej liczby produktów przebiegał bezawaryjnie i w sposób bezpieczny.

KB: Ile produktów można kupić w sklepie mobilnym – czy jest to cała oferta Cyfrowe.pl czy może tylko część?

JB: Dostępne jest ponad 80% oferty, czyli ok. 10 tys produktów. Pominęliśmy bardzo drogie, profesjonalne i niszowe produkty, których nie spodziewamy się sprzedać przy pomocy strony mobilnej.

KB: Jak promujecie swój sklep mobilny?

JB: Poinformowaliśmy naszych klientów o uruchomieniu strony mobilnej w newsletterze czy aktualnościach na stronie głównej. Nie przewidujemy specjalnej promocji strony, gdyż strona uruchamia się automatycznie po wykryciu wejścia na cyfrowe.pl przez przeglądarkę telefonu komórkowego. Wystarczy wpisać adres cyfrowe.pl. Warto wspomnieć, że system Zubibu.com pozwala wyłączyć mobilną wersję strony i przejść do przeglądania normalnej strony Cyfrowe.pl.

KB: Czy w sklepie mobilnym pojawiły się już jakieś transakcje?

JB: Tak! Odebraliśmy i zrealizowaliśmy już kilkanaście zamówień od klientów z różnych miast. To dosyć zaskakujący wynik jak na niedługi okres funkcjonowania mobilnego sklepu. Być może ciekawość klientów zachęciła do testowania takiego sposobu zamawiania. Wartość koszyka przy tych zamówieniach była o połowę mniejsza niż w normalnych zamówieniach przez stronę.

Liczymy bardziej nie tyle na same zamówienia, ale na sprawdzanie przez klientów naszej oferty, cen i dostępności produktów. Z rozmów z klientami wiemy, że wielu korzystało z podstrony ‘Kontakt’ gdzie mamy informacje o godzinach otwarcia sklepu, lokalizacji sklepów stacjonarnych czy numery telefonów.

KB: W jakim czasie po zakończeniu wdrożenia pojawiło się pierwsze zamówienie?

JB: Pomijając nasze 2 testowe zamówienia :), to po około 2 tygodniach.

KB: Czy Wasi klienci ocenili w jakiś sposób sklep mobilny?

JB: Tak, odebraliśmy kilka emailowych i telefonicznych komentarzy pozytywnie oceniających wygląd i szybkość działania strony. Oceny nadeszły bez kierowania żadnego zapytania do naszych klientów, była to ich własna inicjatywa co może potwierdzać pozytywne doświadczenia z „obcowaniem” z wersją mobilną Cyfrowe.pl. Skoro nasi klienci są zadowoleni, to my tym bardziej:)

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
29.11.2022

Boże Narodzenie a terminowe dostawy – jak wybrać niezawodnego dostawcę?

Magdalena Hajduga

Magdalena Hajduga

Head of Business Development
Apaczka.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę