W Cyber Monday prawdopodobnie padł kolejny rekord sprzedaży online w USA. Suma wartości wszystkich wczorajszych transakcji nie jest jeszcze znana, ale IBM już dziś podaje informacje o wzroście rzędu 33% względem roku ubiegłego.
Według zestawienia przygotowanego przez IBM, w Cyber Monday zakupy w sieci zrobiło 33% osób więcej niż przed rokiem i 29,3% więcej niż podczas tegorocznego Black Friday. Średnia wartość zamówienia wynosiła $193.24, co oznacza wzrost o 2,6% względem roku 2010, kiedy przeciętny internauta zostawił w sieci $198.26.
W Cyber Monday 2011, 10.8% wszystkich wejść na strony sprzedawców nastąpiło przy użyciu urządzeń mobilnych. Udział tych urządzeń w całości sprzedaży wyniósł 6,6%. Co ciekawe, więcej użytkowników urządzeń mobilnych zrobiło za ich pośrednictwem zakupy podczas Black Friday – wygenerowali oni 14,3% wszystkich odwiedzin i 9,8% transakcji w miniony piątek.
Całkowita wartość sprzedaży w Cyber Monday 2011 nie została jeszcze podliczona, ale poznamy ją za kilka dni, kiedy dokładne zestawienie opublikuje comScore. Wszystko jednak wskazuje na to, że wynik sprzed roku (1 miliard USD) zostanie znacznie poprawiony.
Źródło: TechCrunch