Internetowa galeria handlowa iMall24.pl, bezpłatny serwis stworzony przez Comarch, oferuje już ponad 30 tys. towarów, a ich liczba rośnie z każdym dniem. Końcówka roku to okres boomu na zakupy w Internecie, a więc najlepszy moment dla firm handlowych na spróbowanie swoich sił na tym rynku.
„Sprzedaż detaliczną przez Internet rozpoczęliśmy dwa lata temu. Porównując dzisiejsze wyniki sprzedaży do 2009 roku mogę powiedzieć, że obroty generowane przez sklep internetowy wzrosły o 500%, jednocześnie koszt obsługi klienta w tym kanale dystrybucji jest dużo niższy. Zarządzam firmą przy pomocy zintegrowanego systemu Comarch OPT!MA, dlatego nie miałem żadnych wątpliwości, kiedy otrzymałem propozycje bezpłatnego udostępnienia produktów w galerii iMall24. To dla nas kolejny dodatkowy kanał sprzedaży i jestem pewien, że dzięki temu będziemy nadal dynamicznie zwiększać zyski” – mówi Andrzej Pozorski, właściciel agencji reklamowej i sklepu internetowego Pozorski Trade.
Potencjał rynku e-commerce w Polsce jest ogromny, już teraz działa na nim ponad 10 tys. podmiotów, które dobrze sobie radzą – 1/3 z nich zwiększyła swoje obroty w 2010 roku o ponad 40 proc. r/r. Nie ma już towaru, którego nie można kupić poprzez Internet, a produkty spożywcze są najprężniej sprzedawaną w tym kanale grupą produktową. Firmy, które chcą zaistnieć na tym rynku i osiągnąć przyzwoite zyski muszą szukać innowacyjnych form dotarcia do klienta.
Obroty w tradycyjnym handlu spadają i coraz więcej firm handlowych decyduje się na uruchomienie sprzedaży internetowej. Jednak uruchomienie własnego e-sklepu lub handel na Allegro wiążą się z kosztami.
„Działalność w Allegro gwarantuje zasięg i duże zainteresowanie kupujących, ale może okazać się mało opłacalna, bo część zysków trzeba przeznaczyć na prowizję dla serwisu. O zwiększeniu marży nie ma co myśleć, bo konkurencja cenowa w tym portalu jest ogromna. Wydaje się więc, że najlepszym rozwiązaniem jest założenie własnego e-sklepu. Tutaj niestety firmy muszą się zmierzyć z kosztami marketingu i pozyskiwania internautów” – mówi Jakub Cel.
Przedsiębiorcy, którzy chcą spróbować swoich sił w Internecie, ale nie mają wystarczających środków finansowych lub czasu na prowadzenie e-sklepu, mogą skorzystać z darmowych serwisów do sprzedaży i powoli przygotowywać swoją firmę logistycznie do sprzedaży przez Internet.
Jednym z takich serwisów jest nowo powstała internetowa galeria handlowa iMall24, stworzona przez firmę Comarch. Zgodnie z założeniami twórców portalu, sprzedaż poprzez iMall24 jest prosta i wygodna dla firm prowadzących już handel tradycyjny na programach Comarch. Towary prosto z magazynu trafiają wprost do iMall24.pl. Jeśli internauta kupi towar, zamówienie wraz z wszystkimi jego danymi pojawi się w posiadanym przez firmę programie Comarch ERP. Wystarczy wówczas przekształcić zamówienie w fakturę lub paragon i wysłać towar do klienta. Płatności od klientów spływają na konto firmy, a ponieważ serwis jest darmowy przedsiębiorca nie musi rozliczać się z iMall24. Od momentu uruchomienia w maju 2011 roku, liczba towarów dostępnych w serwisie osiągnęła już 31,5 tysiąca.
– Serwis iMall24 jest całkowicie bezpłatny dla użytkowników naszego oprogramowania. Finansujemy go ze sprzedaży powierzchni reklamowej. Nie pobieramy prowizji ani za wystawienie towarów, ani za ich sprzedaż. Liczymy, że dzięki temu większa liczba firm wybierze nasze programy ERP” – mówi Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarch, dyrektor Sektora ERP i pomysłodawca iMall24.
Źródło: Comarch
(Powyższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową firmy, której dotyczy i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji eKomercyjnie.pl)