Codemedia inwestuje w spółkę Quartic (rekomendacje produktów dla e-commerce)

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Codemedia SA kupiła 30 proc. udziałów w spółce Quartic, która zajmuje się personalizacją rekomendacji produktowych dostarczanych w czasie rzeczywistym dla polskiego rynku e-commerce. Inwestycja kapitałowa i bliskie partnerstwo produktowe z Quartic pozwolą Codemedia rozwinąć narzędzia z obszaru precyzyjnego targetowania kampanii internetowych oraz dynamicznych rekomendacji produktowych.

Całościowa inwestycja Codemedia SA obejmuje 50% udziału w kapitale zakładowym Quartic – zakup kolejnych 20% udziałów zostanie sfinalizowany do końca bieżącego roku. Środki te mają zapewnić spółce Quartic możliwości dynamicznego rozwoju technologicznego i wejścia w nowy obszar – rozwiązań dedykowanych rynkowi mediowo-reklamowemu.

Kompetencje Quartic i wypracowane przez nią autorskie technologie, unikatowe na polskim rynku, doskonale wpisują się w naszą wizję dotyczącą zarówno rozwoju Codemedia, jak i kierunków w jakich naszym zdaniem zmierza rynek reklamowy. Dzięki zaangażowaniu kapitałowemu i rozpoczęciu bliskiej współpracy spodziewamy się uzyskać cały szereg synergii. Widzimy je m.in. w możliwości rozwoju własnych rozwiązań marketingowych dedykowanych nie tylko branży e-commerce, ale także w udostępnieniu klientom Codemedia kolejnych efektywnych narzędzi pozwalających na precyzyjne targetowanie działań w internecie, co jest dziś z ich punktu widzenia jednym z kluczowych kryteriów efektywnego marketingu – mówi Piotr Bieńko, Prezes Zarządu Codemedia SA.

Bardzo cieszy nas nawiązanie współpracy z Codemedia, ponieważ poszukując inwestora duży nacisk położyliśmy na „smart money”, czyli pozyskanie takiego partnera, który oprócz środków finansowych zapewni nam maksymalną synergię biznesową. Takim partnerem jest właśnie Codemedia, która wesprze nas w realizacji naszej strategii zarówno od strony biznesowej, jak i merytorycznej. Jesteśmy liderem rynku technologii do personalizacji rekomendacji, a w niedalekim czasie chcemy być także liderem w obszarze technologii do reklamy efektywnościowej w e-commerce – mówi Paweł Wyborski, Prezes Quartic Sp. z o.o.

Quartic od początku swojej działalności specjalizuje się w tworzeniu produktów i usług dla branży internetowej. Flagowy produkt spółki to właśnie Quartic – inteligentny system personalizowanych rekomendacji dla e-biznesu. System automatycznie gromadzi i analizuje informacje o zachowaniach klientów na witrynie. Na tej podstawie precyzyjnie poznaje
ich potrzeby i preferencje zakupowe po to by z obszernego katalogu produktów lub treści przedstawić najlepszą ofertę i zaprezentować ją na witrynie.

Strategia rozwoju firmy Quartic zakłada dalszy rozwój technologii wspierającej sprzedaż w e-commerce w oparciu o wykorzystanie personalizacji i zaawansowanych metod analizy dany i sztucznej inteligencji. Dzięki zaangażowaniu Codemedia SA duży nacisk rozwoju produktów spółki zostanie położony na kierunki związane z rynkiem reklamowym, w szczególności z szeroko rozumianą reklamą efektywnościową.

Oprócz Codemedia, aktywnymi udziałowcami Quartic pozostają Data Force Group oraz Divante.

Codemedia SA dostarcza usługi zarówno z obszaru szeroko pojętej strategii komunikacji, jak i performance marketingu czy direct response, w tym m.in. organizowania działań sprzedażowych (partnerstwa, programy afiliacyjne), akwizycji klientów (lead generation, budowa baz danych), programy promocji sprzedaży, czy e-mail marketing.

Źródło: informacja prasowa

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
23.11.2022

Recykling treści – praktyczne zalecenia i przykłady

Jan Kinal

Jan Kinal

CEO
setugo.pl

Artykuł
21.11.2022

Black Friday nie musi być black. Jak się do niego dobrze przygotować?

Magdalena Hajduga

Magdalena Hajduga

Head of Business Development
Apaczka.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę