Co się dzieje ze sklepami Internetowego Domu Handlowego?

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Wczoraj wieczorem na łamach warszawskiego wydania Gazety Wyborczej pojawiła się informacja o upadku Bileteria.pl – serwisu sprzedającego bilety, który należy do spółki Internetowy Dom Handlowy. Czy to oznacza, że nad tą firmą zbierają się czarne chmury?

Internetowy Dom Handlowy w kwietniu tego roku przejął trzy ostatnie sklepy obsługiwane przez Zakupy.com: Mareno.pl (księgarnia), eZabawki.pl (zabawki i akcesoria dla dzieci) oraz eDVD.pl (filmy). Kwota transakcji sięgnęła 2 mln zł, ale już wtedy zastanawiałem się czy nowy właściciel nie popełni tych samych błędów co poprzedni (patrz wpis Zakupy.com – dobry przykład na to, że e-handel nie jest prosty).

IDH nie skończył swoich akwizycji na powyższych podmiotach. Do jego portfolio sklepów dołączyły również marki należace do Grupy Stereo, tj. Stereo.pl (książki i multimedia), Pstryk.pl (foto-wideo) i właśnie Bileteria.pl (zabraklo jednak doniesień prasowych z tej okazji).

Plany firmy były ambitne, do końca roku miała prowadzić aż 10 sklepów internetowych oraz debiut na rynku New Connect (nie wspominając o wypracowaniu zysku).

Informacje o upadku Bileterii oraz szybki rzut oka na wszystkie marki Internetowego Domu Handlowego stawiają pod znakiem zapytania dalsze losy całego przedsięwzięcia:

  • Stereo.pl nie wysyła już newsletterów promujących ofertę (jeszcze niedawno docierały regularnie co kilka dni).
  • Mareno.pl, jedna z najpopularniejszych księgarni jeszcze kilka lat temu, zamieniła się w partnerski sklep Kolporter.pl (usługa Extended Sites).
  • Dokładnie taki sam los jak Mareno.pl spotkał eDVD.pl.
  • Na stronie głównej Pstryk.pl widnieje zaś informacja, że „z dniem 30.07.2010 przestają obowiązywać na czas nieokreślony nr telefonów podane w stopce” (wszystkie zapytania trzeba kierować pod numer telefonu komórkowego lub na maila).

Czy te działania to część „wielkiego zorganizowanego planu” czy raczej pierwsze oznaki tego, że z Internetowym Domem Handlowym dzieje się coś złego?

Jako potencjalny klient mam bardzo mieszane uczucia i trzy razy zastanowię się, zanim coś tam kupię. Z perspektywy branżowej to wygląda na powtórke problemów, jakie miało Zakupy.com (skończyło się sprzedażą wszystkich sklepów i przestawieniem na usługi B2B).

Ciekaw jestem Waszej opinii na ten temat. Z prośbą o komentarz na temat aktualnej sytuacji zwrócę się też do przedstawicieli IDH SA.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.09.2023

Wdrożenie sklepu internetowego krok po kroku

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę