Wyjaśnię od razu, żeby nie było żadnych wątpliwości: z akcją pierwszego Dnia Darmowej Dostawy w Polsce jest dobrze, a nawet bardzo dobrze! Pomysł był dla mnie wielką niewiadomą nawet w momencie jego ogłaszania (moje obawy z grudnia na szczeście się nie sprawdziły), jednak pierwsze dni po zapowiedzi DDD2010 wskazują, że to może być jedno z ciekawszych tegorocznych wydarzeń w naszej branży. Wszystko dzięki Wam!
W telegraficznym skrócie:
Co wydarzyło się od momentu zapowiedzi DDD?
- Fan-page akcji ma już blisko 450 fanów i ta liczba dynamicznie rośnie (zapraszamy nie tylko sklepy, ale też potencjalnych klientów!).
- Uruchomiliśmy zaślepkę pod oficjalnym adresem wydarzenia, tj. http://dziendarmowejdostawy.pl/.
- Dwa dni później zastąpiliśmy pierwszą zaślepkę jej drugim wcieleniem (aktualnym). Doszły m.in. lista sklepów, które zadeklarowały swój udział w akcji oraz lista partnerów, którzy będą wspierali akcję.
- Wszystkie sklepy i partnerzy aktualnie wyświetlają się w rotacji i tak najpewniej pozostanie już do 1 grudnia włącznie. Nie faworyzujemy nikogo. Na stronie będzie jedynie lekko wyróżniony partner główny (punkt niżej).
- Zdecydowaliśmy się rozpocząć współpracę przy promocji akcji z porównywarką Nokaut.pl (ok. 3 mln użytkowników miesięcznie), która jest WYŁĄCZNYM partnerem głównym Dnia Darmowej Dostawy. Dlaczego Nokaut? Przedstawiciele firmy zapewnili nam wsparcie swojej agencji PR, która dotrze z DDD2010 do tradycyjnych mediów (prasa, radio, telewizja), dając całej akcji pożądane rozgłos. Dodatkowo pomogą przygotować stronę www.
- Pozyskujemy kolejnych partnerów akcji oraz media, które napiszą o wydarzeniu.
Co już mamy?
- Przede wszystkim zbliżamy się do 100 sklepów, które zadeklarowały udział w akcji (czekamy na więcej!). Są wśród nich zarówno początkujący sprzedawcy, jak i firmy działające w e-handlu dłużej (np. Rebel.pl, MMO.pl, czy OnePress.pl).
- Mamy 12 potwierdzonych partnerów (głównie platformy sklepowe), które postarają się zachęcić swoich klientów do aktywnego włączania się w akcję.
- Udziału w informowaniu / promowania akcji potwierdzili: Dziennik Internautów, AK74.pl. Gadzinowski.pl, Webfan.pl, Grupa Pino (czyli m.in: Moblo.pl, Patrz.pl, iThink.pl, PinoTV.pl, Prv.pl), Internet Standard, BLIP.pl, Spryciarze.pl, Chce.to.
- Czekamy także na decyzje w tej sprawie od: Wykop.pl, Bankier.pl, eCommerce.edu.pl, BestPlayer, WebShake.tv, MediaFun, Paczkomatów.
- News o Dniu Darmowej Dostawy na pewno zostanie wysłany do 107 redaktorów w Polsce z prasy, radia, telewizji, internetu w zakresie: Gry i komputery, Gospodarka, eBiznes.
Co teraz?
- Kontynuujemy dodawanie sklepów do listy i pozyskiwanie partnerów.
- Tworzymy pełnoprawną strone www akcji, gdzie pojawią się:
- Logotypy sklepów
- Linki do sklepów (zrobimy statystyki wszystkich przejść na strony sklepów ogółem)
- Podstrony informacyjne dla potencjalnych klientów
- Formularz zgłoszeniowy dla sklepów (jego wypełnienie będzie wiązało się z koniecznością zaakceptowania warunków akcji oraz gwarancji ich wypełnienia)
- Po stworzeniu oficjalnej www rozpoczniemy nagłaśnianie akcji w mediach.
Najważniejszy jest cel akcji
Głównym celem Dnia Darmowej Dostawy jest zachęcenie jak największej liczby osób do zrobienia zakupów w sieci jako alternatywy dla odwiedzania tradycyjnych sklepów. Powtarzam to po to, żeby wszyscy się tego trzymali :)
Do kogo się zgłaszać?
Aktualnie wszystkie maile od sklepów biorę na siebie, dlatego jeżeli macie jakiekolwiek uwagi, pomysły czy konkretne propozycje to piszcie albo w komentarzach poniżej albo bezpośrednio do mnie na maila (krzysztof.bartnik@ekomercyjnie.pl). Zaznaczam jednak, że mogę mieć lekkie opóźnienie w szybkiej reakcji na wiadomości (jest tego trochę:)).
Kontakt z mediami i partnerami organizuje do spółki ze mną Konrad Latkowski z BrandStyle.pl (k.latkowski@brandstyle.pl), który praktycznie z marszu poparł akcję i bardzo dynamicznie włączył się do jej promocji wielu firm nie byłoby na powyższej liście, gdyby nie on!).
—
Jak tylko pojawią się kolejne informacje na temat akcji to przekażemy je zarówno na Facebooku (obserwujcie fan page), jak i na łamach eKomercyjnie.
Jeżeli tempo rozwoju sytuacji się utrzyma, to tegoroczny Dzień Darmowej Dostawy spełni wszystkie pokładane w nim nadzieje. I o to chodzi!