Chcesz prowadzić zyskowny e-biznes? Najpierw zdobądź odpowiednią wiedzę

Ekomercyjnie

Dawid Marut

Wielu młodych przedsiębiorców, stawiając pierwsze kroki na polu e-commerce, nie posiada odpowiedniej wiedzy z zakresu skutecznego marketingu, promocji i zarządzania. Brak znajomości tych właśnie zagadnień może być przyczyną zbyt niskich przychodów, a czasem nawet doprowadzić do porażki całego wymarzonego biznesu. Wiedza techniczna lub branżowa może stanowić atut, ale musi być ona wsparta solidnym przygotowaniem do prowadzenia efektywnej sprzedaży online.

Na rynku dostępna jest ogromna liczba książek i poradników o e-commerce, bardzo dużo publikacji na ten temat można znaleźć także w sieci. Skąd jednak początkujący przedsiębiorca ma wiedzieć, które z zawartych w nich porad są rzeczywiście wartościowe i przydatne w praktyce?

Rozwiązaniem tego problemu jest zdobycie wiedzy w formie odpowiednio przygotowanych szkoleń. Na pomoc przychodzi tu Magia e-Biznesu. Jest to projekt szkoleniowy współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego i ma na celu podwyższenie wiedzy na temat e-biznesu wśród pracowników i właścicieli mikro, małych i średnich firm z terenu woj. zachodniopomorskiego. W ramach projektu w okresie od 1 lipca 2011 do 30 czerwca 2012 odbywają się szkolenia o następującej tematyce:

1. Finansowanie rozwoju e-biznesu.
2. Zarzadząnie e-projektami – sklepy internetowe, portale, strony internetowe i inne.
3. Techniki sprzedaży w Internecie.
4. Merchandising – metody prezentacji towarów w sklepach internetowych.
5. Jak pogodzić e-biznes z tradycyjnymi kanałami dystrybucji?
6. Społeczność internetowa Web 2.0 – jej znaczenie w e-biznesie.
7. Web-Usability – wpływ na skuteczność e-biznesu.
8. Efektywna komunikacja w e-biznesie: mailing, zarządzanie serwisami, komunikatory.
9. Obsługa klienta internetowego.

Magia e-Biznesu

Głównym celem szkoleń jest:

  • podniesienie umiejętności zarządzania sprzedażą w Internecie,
  • wyposażenie w wiedzę niezbędną do prowadzenia działalności e-commerce,
  • wzrost motywacji do ciągłego doskonalenia i aktualizacji wiedzy na temat e-biznesu,
  • spadek niepewności i strachu przed rozpoczęciem działalności e-commerce przedsiębiorców prowadzących działalność z wykorzystaniem tradycyjnych kanałów dystrybucji,
  • implementacja na grunt 74 firm umiejętności z zakresu prowadzenia działalności e-commerce nabytych podczas szkoleń,
  • wykształcenie kadry zarządzającej firm w kompetencje zarządzania przedsiębiorstwem prowadzącym e-biznes.

WAŻNE! W miesiącach od kwietnia do czerwca 2012 szkolenia są całkowicie bezpłatne.

Szkolenia odbywają się w godzinach pracy uczestników poza siedzibą firmy i trwają jeden dzień. Mają one formę stacjonarnych warsztatów oraz e-learningu. Dofinansowanie szkoleń w ramach projektu wynosi odpowiednio 80% dla mikro i małych przedsiębiorstw i 70% dla średnich firm. Do tej pory przeszkolono już około 100 osób. Wykłady i ćwiczenia prowadzone w ramach projektu Magia e-Biznesu są wysoko oceniane przez uczestników. Największym zainteresowaniem cieszą się tematy związane z technikami sprzedaży i merchandisingiem produktów oraz ze znaczeniem, jakie w e-biznesie ma społeczność internetowa (Web 2.0).

Za realizację projektu odpowiada firma best.net, która jest akredytowanym przez PARP wykonawcą usług doradczych w zakresie innowacji i nowych technologii. Swoją pozycję zdobyła, zdobywając przez 12 lat doświadczenie na rynku usług dla branży e-commerce.

Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.05.2022

ROI, ROAS… czas na ROR w Twoim e-commerce!

Marcelina Lipska

Marcelina Lipska

CEO, Digital Marketing Consultant & Strategist
f1brand.pl

Artykuł
04.05.2022

50 błędów w SEO — sprawdź, czy ich nie popełniasz!

Adam Przybyłowicz

Adam Przybyłowicz

SEO Copywriter
toponline.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę