Case study: wdrożenie sklepu internetowego dla SOLAR Company przez Divante

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Pod koniec listopada Divante.pl pochwaliło się opracowaniem sklepu internetowego dla marki odzieży damskiej SOLAR (link). Zapraszamy do przeczytania tekstu Tomasza Karwatki (prezesa zarządu Divante), w którym dość szczegółowo opisał jak wyglądała realizacja projektu i jakie efekty udało się uzyskać po debiucie sklepu.

Case study: Divante dla SOLAR Company

SOLAR Company to polska marka odzieżowa. Posiada 80 sklepów firmowych, 13 franczyzowych (m.in. w Lubece, w Gent i we Lwowie) i 7 outletowych oraz 120 odbiorców sieci zewnętrznej i 25 partnerów w krajach sąsiadujących.

Cel projektu
Celem realizowanego projektu było umożliwienie klientkom SOLAR bezpośredniego zakupu on-line (zarówno aktualnej kolekcji jak i outletowej).

Ponadto zdefiniowano dwa cele taktyczne:

  1. Narzędzie dla klientek off-line.  Tworzenie listy zakupów i zapoznanie się z nowinkami kolekcji przed wizytą w sklepie.
  2. Sklepy SOLAR znane są z bardzo częstych dostaw nowych produktów. Sklep on-line ma umożliwić śledzenie nowinek w kolekcji ale także ma pozwolić na odnalezienie i zakup produktów, które trudno już odnaleźć w salonach.

Dwa powyższe cele miały wspierać efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline). Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Divante oraz IMAS International w branży odzieżowej Internet ma bezpośredni wpływ na 6,5% sprzedaży ogółem. To znaczy przez Internet bezpośrednio kupowanych jest 3,1% produktów, a dodatkowo Internet służy jako decydujące źródło informacji przy kolejnych 2,4% zakupach realizowanych już offline.

Realizacja
Projekt został zrealizowany zgodnie z niżej prezentowanym schematem:

Po zebraniu wymagań biznesowych klienta oraz przeprowadzeniu analiz przygotowano interaktywne prototypy systemu (w programie Axure). Interaktywne prototypy umożliwiają pokazanie jak aplikacja będzie działać. Pozwala to na weryfikację wyobrażeń projektanta z oczekiwaniami Klienta oraz klientów docelowych. Praca koncepcyjna na makietach umożliwia tanie i szybkie weryfikowanie pomysłów – zmniejsza się ilość zmian w kolejnych etapach projektu. Łącznie wykonano 9 wersji interaktywnych prototypów. Prace na prototypach trwały 3 tygodnie.

Równolegle do prac projektowych prowadzono integrację z systemem Microsoft Dynamics NAV. Microsoft Dynamics NAV to zintegrowane rozwiązanie biznesowe dla średnich firm. Aplikacja wspomaga zarządzanie: finansami, budżetowanie, produkcję, dystrybucję, zarządzanie relacjami z klientami, zarządzanie serwisem, e-biznes oraz zaawansowane analiz (Business Intelligence) i kontroling. Prace rozpoczęto od opracowania projektu integracji w kooperacji z działem IT Klienta. Dokument taki zawiera szczegółowy opis mechanizmów synchronizacji, zabezpieczeń oraz formatów danych.

Dzięki integracji umożliwiono dwukierunkowa wymiana danych. Przesyłane są informacje o stanach magazynowych, cechach produktów i zamówieniach. Testowanie mechanizmu integracji na wczesnym etapie wdrożenia pozwoliło wyłapać wszystkie błędy i upewnić się, że nie będą wpływać na funkcjonowanie aplikacji.

Na bazie dostarczonej identyfikacji wizualnej i zgodnie z ułożeniem elementów z prototypów interaktywnych przeprowadzono projektowanie graficzne. Jak zwykle w Divante, opracowano tylko jedną linię graficzną, skupiając się na jak najlepszym dopracowaniu projektu, a nie na mnożeniu wersji.

Projekty graficzne nie konkurują ze zdjęciami produktów i grafiką kolekcji. Są dla nich oprawą. Nad projektami graficznymi czuwali projektanci SOLAR, by zapewnić ich spójność.

Opracowano także storyboardy dla animacji początkowych. Animacja jest dostosowana do pracy ze zmieniającymi się kolekcjami (kolorystyka, produkty). Po akceptacji look&feel przygotowano projekty graficzne dla kolejnych podstron. Prace graficzne zajęły 2 tygodnie.

Sklep został uruchomiony w oparciu o oprogramowanie PrestaShop. PrestaShop to najpopularniejsza europejska platforma sklepowa Open-Source. Oferujemy naszym klientom oprogramowanie PrestaShop, rozbudowane o autorskie pluginy Divante. Na potrzeby klienta dokonaliśmy modyfikacji oprogramowania, rozbudowując je o następujące funkcje:

  • Podział bazy produktów – aktualna kolekcja oraz outlet.
  • Narzędzia dla klientek off-line – np. tworzenie listy zakupów i zapoznanie się z nowinkami kolekcji przed wizytą w sklepie.
  • Showroom.

Sklep został uruchomiony pod adresem: http://www.e-solar-company.com.pl/.

Efekty

Zaraz po uruchomieniu sklepu złożono wiele zamówień. Konwersja w sklepie wynosi aż 2,21%. Uzyskano także wysoką średnia wartość zamówienia.

Wysoka użyteczność sklepu sprawia, że aż 68% zakupów realizowany jest przy pierwszej wizycie. Po miesiącu od uruchomienia sklepu już 15,9% zakupów jest realizowanych z SEO.

Tomasz Karwatka
Prezes Zarządu Divante.pl

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę