Case study: Dzień Darmowej Dostawy 2011 w sklepie ŚwieżoPalona.pl

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

ŚwieżoPalona.plDzisiejszy case study dotyczy sklepu ŚwieżoPalona.pl. Przebieg akcji Dzień Darmowej Dostawy w swoim sklepie opisał dla nas Paweł Małkowski. Oczywiście nie ograniczył się do suchych statystyk, ale przedstawił też kilka ciekawych rozwiązań, które pozwoliły w pełni wykorzystać potencjał akcji.

W poprzednim roku dzięki Dniu Darmowej Dostawy zdobyliśmy regularnych klientów, dlatego przystąpienie do akcji w tym roku było naturalne. Oczywiście przed akcją zaopatrzyliśmy się w dodatkowy asortyment w postaci kawiarek i żadnego klienta nie odesłaliśmy z kwitkiem. Dodatkowo dzięki reorganizacji firmy i zawiązaniu spółki dysponowaliśmy większymi możliwościami logistycznymi.

30 listopada 2011 roku w ŚwieżoPalona.plzanotowaliśmy o 630% więcej odwiedzin niż zwykle, a zamówień o 600% więcej. Średnia wartość zamówienia była niższa od przeciętnego o 44%. Koszt pozyskania jednego zamówienia był niższy o 50% niż zwykle.

Oceniając błędy z poprzedniej akcji, oprócz zysku chcieliśmy jak najtaniej pozyskać kolejnych klientów (rok temu wcale o tym nie myśleliśmy). Dlatego oprócz e-maili z zamówień, do strony dodaliśmy mały i nieinwazyjny pop-up, który pokazuje się tylko jeden raz przy otwarciu strony (cookies) i w którym prosiliśmy o adres e-mail. Akcja przyniosła nam tylu nowych subskrybentów, że zdecydowaliśmy się pozostawić taką formę reklamy, oferując wszystkim, którzy się zapiszą jednorazowy rabat na zakupy. Nie namawialiśmy użytkowników na zakładanie kont, ale być może w następnym roku spróbujemy i takiej formy “przywiązania” kupującego.

Dodatkowo w akcji chcieliśmy zminimalizować liczbę zamówień za pobraniem, żeby jak najmniej stracić na ewentualnej nie odebranej przesyłce. Przygotowaliśmy specjalny rabat dla tych, którzy wybiorą formę płatności jako przelew standardowy lub za pomocą przelewy24.pl. Akcja powiodła się na tyle, że tylko 2 zamówienia wysłaliśmy za pobraniem.

Chciałbym także zaznaczyć, że w celu zapewnienia lepszej obsługi uruchomiliśmy kanał gadu-gadu i odpowiadaliśmy na każdy e-mail w ciągu 2 do 5 minut. Dodatkowo wysłaliśmy dwa mailingi informacyjne do aktualnych klientów, jeden do wszystkich, a kolejny tylko do osób, które nie otworzyły pierwszego.

Do zobaczenia w kolejnej akcji już za niecały rok :)


Paweł Małkowski – współwłaściciel Świeżo Palona s.c., kawosz i eksperymentator. „Szukam nowych doznań nie tylko w różnych rodzajach kaw, ale także w sposobach ich przyrządzania. Żyję kawą.”

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę