Materiały wideo to świetny pomysł na zaprezentowanie produktów oferowanych w sklepach internetowych, zwłaszcza w takich branżach jak odzież czy obuwie, gdzie statyczne zdjęcia nie pokazują jak wybrany asortyment prezentuje się „w ruchu”. Na wykorzystanie filmików zdecydował się sklep Butyk.pl i trzeba przyznać, że zrobił to w bardzo dobrym stylu.
Dzisiaj na łamach Butyk.pl pojawiły się klipy z wybiegu mody, na którym ubrania i buty z dostępne w ofercie tego sklepu internetowego prezentowane są przez modelki w stworzonych przez stylistów i wizażystów „Look-ach”. Każdy zestaw przedstawiany jest na co najmniej dwóch filmikach (w jednym główną rolę odgrywają buty, w drugim ubranie).
Przygotowane filmy można obejrzeć w specjalnie przygotowanej kategorii (LINK) lub na poszczególnych stronach produktów.
Przykładowy zestaw:
(nie wiem tylko jak sprawić, żeby filmik nie uruchamiał się automatycznie po wejściu na tę stronę:))
– Wybraliśmy formułę pokazu mody, by podkreślić ekskluzywny charakter produktów z naszego sklepu – mówi Marcin Szmidt, właściciel sklepu Butyk.pl. Co ciekawe, udostępnione „Look-i” to dopiero pierwsza kolekcja (sylwestrowo-zimowa) i szykowane są kolejne.
Muszę przyznać, że dla sklepu odzieżowego takie rozwiązanie może okazać się strzałem w dziesiątkę. By docenić wygląd ubrań często trzeba zobaczyć je w ruchu, na żywej modelce. Dzięki udostępnionym filmikom użytkownik widzi więcej i może trafniej ocenić prezentowany produkt.
Postaram się dla Was zdobyć dodatkowe informacje o kosztach i czasie potrzebnych na przygotowanie takiego wirtualnego pokazu modu oraz o pierwszych wynikach sprzedaży po wprowadzeniu filmików. Gratulacje dla Butyk.pl za wdrożenie wideo w sklepie.
W ramach uzupełnienia polecam jeszcze ten case study (DomSwiatla.pl).