W amerykańskich, niemieckich czy francuskich sklepach internetowych opcja dostawy za darmo „w dwie strony” to niemal standard. W Polsce na krok w tym kierunku zdecydował się sklep Butyk.pl i przetestuje skuteczność takiej formy „promocji” w dniach od 20 do 24 lutego br.
W sklepach stacjonarnych klient spędza długie godziny przy wieszakach i w przymierzalniach, a proces zakupów jest dla niego rozrywką. W Internecie klientowi zależy na odnalezieniu produktu dokładnie spełniającego wymagania, na dotarciu do wielokrotnie większej oferty niż stacjonarna, a wszystko to w zdecydowanie krótszym czasie i niezależnie od pory dnia lub nocy. Co ważne, to jest jeden i ten sam klient.
Przyjemności jaką daje spacer po butikach Internet nie zastąpi, a oferty możliwej do stworzenia w Internecie na próżno szukać stacjonarnie. Zatem teoretycznie te dwa sposoby na zakupy powinny się uzupełniać… Gdyby nie bariery blokujące e-zakupy i delegujące potencjalnych e-klientów do stacjonarnych butików, by zamiast kupić to co chcą, kupili to co jest na miejscu, z przymierzalnią obok.
Intuicyjnie największą barierą blokującą zakupy odzieży i obuwia na odległość jest brak możliwości przymierzenia produktu. Próby stworzenia przymierzalni wirtualnych okazały się fiaskiem. Kto testował, ten wie, że jest im bliżej do przymierzania zdjęcia do zdjęcia niż faktycznego dopasowywania rozmiaru lub fasonu do swojej sylwetki.
– Z naszych doświadczeń wynika, że możliwość odesłania towaru, gwarantowana we właściwie każdym sklepie to za mało. Bo klient wie dobrze, że zawsze może towar zwrócić, jeżeli nie jest z niego zadowolony. Przypominanie mu o tym, nie przełamuje bariery – zapewnia Marcin Szmidt, właściciel sklepu internetowego Butyk.pl. Rzeczywiście dla kogoś, kto rezygnuje z przyjemności spaceru po centrum handlowym by kupić szybko i bezproblemowo idealny produkt przez Internet, wizja ewentualnego stania w kolejce w urzędzie pocztowym i dopłacenie kilkunastu złotych do zwracanego towaru, bo na przykład rozmiar nie pasuje, nie jest przyjemnym scenariuszem.
Butyk.pl proponuje darmową wysyłkę w obie strony. W dniach od 20 do 24 lutego br. każde zamówienie z opcją dostawy „przesyłka kurierska” wysyłane jest za darmo i każdy tak zakupiony produkt można za darmo zwrócić do sklepu. Etykieta nadania zwrotnego jest już załączona do zamówienia, podobnie instrukcja i numery telefonu, pod które należy zadzwonić by zamówić odbiór przesyłki ze swojego domu, o wygodnej dla siebie porze dnia.
Czy zatem właściciele sklepu nie boją się nagłego wzrostu liczby zwrotów? – Nie mamy podstaw do takiego strachu. Nasza oferta jest naprawdę bardzo skrupulatnie przygotowywana i wybierana. Nasz zespół wyszukuje najpiękniejszych fasonów najlepszych marek na targach obuwniczych w Mediolanie, Berlinie i Dusseldorfie – wyjaśnia Monika Orzeł, Dyrektor Marketingu Butyk.pl.
– Nie boimy się lawiny zwrotów – uzupełnia Marcin Szmidt. Jego zdaniem, w przypadku produktów z Butyk.pl kwestią problematyczną jest tylko dobór optymalnego rozmiaru. Bo klientka, która zobaczy na żywo buty z Butyk.pl nie będzie chciała ich już oddać, jeżeli tylko pasują… – Dlatego nasza oferta promocyjna brzmi: przymierz spokojnie w domu. Jeżeli buty nie będą pasować, kurier odbierze je od Ciebie i dostarczy nam za Ciebie i na nasz koszt.
Akcja promocyjna potrwa od poniedziałku 20 lutego do piątku 24 lutego 2012 roku. Szczegółowe informacje o promocji oraz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania można znaleźć tutaj.
Źródło: Butyk.pl