23 lipca rozpoczął działalność Bonbonier – pierwszy w Polsce serwis podarunkowy wykorzystujący potencjał portali społecznościowych. To kolejny projekt internetowy Marka Borzestowskiego oraz Piotra Majcherkiewicza – współtwórców Grupera. F-commerce i Social Gifting to nowy obszar zainteresowania największych graczy polskiego Internetu. Rozwiązania z powodzeniem funkcjonujące od kilku miesięcy w Stanach Zjednoczonych, Szwecji, Norwegii i Wielkiej Brytanii trafiają na krajowy rynek.
– Serwisy społecznościowe oraz rozwiązania mobilne to dwa najsilniejsze kierunki rozwoju współczesnego Internetu. To w ich wykorzystaniu leży obecnie największy potencjał biznesowy – komentuje Marek Borzestowski. – Bonbonier jest doskonałą odpowiedzią na aktualne potrzeby konsumentów w sieci, jednocześnie pozwalającą na komercyjne wykorzystanie siły portali społecznościowych.
Bonbonier, jako pierwszy serwis Social Gifting w Europie Środkowo-Wschodniej, rozpoczął swoją działalność na Facebooku. Dzięki nowej usłudze użytkownicy portalu mogą obdarować znajomego, przyjaciela czy członka rodziny bonem podarunkowym, który wraz z dedykacją pojawia się na jego „ścianie”. Kolejni internauci mogą zwiększyć wartość kuponu. Obdarowany dokonuje realnego zakupu w sklepie z pomocą Internetu, smartfona lub wydrukowanego bonu.
– Bonbonier to pierwsza aplikacja w Polsce, która pozwala użytkownikom Facebooka na przekazywanie podarunków z okazji urodzin, imienin czy innych ważnych dni i wydarzeń. Dzięki serwisowi będzie można sprawić radość bliskiej osobie, obdarowując ją trafionym prezentem nawet z drugiego krańca Polski – wyjaśnia Tomasz Borowy, menedżer projektu Bonbonier.
Z Bonbonierem rozpoczęły współpracę firmy działające na terenie całego kraju. Serwis skupił się przede wszystkim na pozyskaniu partnerów oferujących produkty szczególnie chętnie kupowane w prezencie, m.in. takie jak książki, płyty, gry komputerowe, audiobooki czy słodycze. Wśród firm współpracujących z Bonbonierem można znaleźć m.in. takie marki jak Universal Music Polska, Merlin, Manufaktura Czekolady, Audioteka czy Bookoff.
– Ruszamy z przemyślaną ofertą dobrze wpisującą się w potrzeby użytkowników Facebooka – wyjaśnia Tomasz Borowy. – Aplikacja jest zupełnie nowym kanałem sprzedaży, który zdobywa ogromne zainteresowanie firm. Wkrótce będziemy informować o kolejnych kontraktach. Naszym długoterminowym celem jest pozycja największego partnera f-commerce dla dużych marek działających na terenie Polski.
Serwis, zwłaszcza w początkowej fazie rozwoju, będzie działał w synergii z portalem Gruper.pl, korzystając z jego doświadczenia i potencjału biznesowego.
– Gruper to jeden z największych graczy e-commerce w Polsce. 16 tysięcy opublikowanych ofert, ponad 1,5 miliona sprzedanych kuponów, dotarcie do 2 milionów Polaków oraz około 200 tysięcy fanów na Facebook’u – to siła, którą można wykorzystać na wiele sposobów. Bonbonier to tylko jeden z nich – podsumowuje Piotr Majcherkiewicz.
Usługa dostępna jest poprzez serwis www – bonbonier.pl oraz aplikację mobilną dostępną dla telefonów z systemem operacyjnym Android w serwisie Google Play. Wkrótce na rynku pojawi się również wersja na system iOS, wykorzystywany przez iPhone.
Serwisy Social Gifting od kilku miesięcy zdobywają zaufanie internautów w Szwecji, Wielkiej Brytanii, w Norwegii i Stanach Zjednoczonych. Bonbonier jest własnością spółki Gruper Sp z o. o., która jest również właścicielem portalu Gruper.pl. Oba serwisy działają w synergii wspólnie wykorzystując potencjał obu biznesów. W ich zasięgu pozostaje 2 mln użytkowników polskiego Internetu.
Źródło: Gruper.pl