W poniedziałek ruszyła pierwsza edycja konkursu Bezpieczny e-Sklep, którego głównym celem jest promowanie stosowania przez sklepy dobrych praktyk gospodarczych w handlu elektronicznym, a w szczególności jakości i rzetelności świadczonych przez przedsiębiorcę usług.
Organizatorem akcji jest poznański Instytut Logistyki i Magazynowania (www.ilim.poznan.pl). Patronat honorowy nad konkursem objął Minister Gospodarki, Wicepremier Waldemar Pawlak, zaś eKomercyjnie znajduje się wśród patronów medialnych tego wydarzenia.
Zasady konkursu są proste:
- bezpłatne zgłoszenie ze strony sklepu
- sprawdzenie sklepu zgodnie z regulaminem akcji
- ocena zgłoszonych sklepów
- ogłoszenie wyników :)
Do konkursu mogą zgłosić swój sklep przedsiębiorcy, którzy od co najmniej roku prowadzą działalność w postaci sklepu internetowego. Laureatów konkursu wybierać będzie Kapituła Konkursowa złożona z następujących osób:
- Dariusz Bogdan – wiceminister w Ministerstwie Gospodarki
- Piotr Stańczak – Dyrektor Europejskiego Centrum Konsumenckiego
- Grażyna Rokicka – Prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich
- Piotr Jarosz – właściciel serwisu Sklepy24.pl
- Grzegorz Szyszka – Dyrektor Instytutu Logistyki i Magazynowania
- Grzegorz Błażewicz – Dyrektor Zarządzający Benhauer.
Nagrodą w konkursie jest przyznanie prawa do posługiwania się tytułem „Bezpieczny eSklep 2011” przedstawionym w postaci opisu lub znaku graficznego, który może zostać wykorzystany przez sklep na stronie www, w materiałach informacyjnych oraz do celów reklamowych i PR.
Zgłoszenia do konkursu przyjmowane będą do końca stycznia 2011 roku. Ogłoszenie wyników planowane jest na połowę marca 2011.
Zainteresowanych tematem odsyłam na oficjalną stronę projektu.
Osobiście kibicuję temu projektowi, jednak dostrzegam sporo dużych wyzwań stojących przed jego organizatorami. Najważniejsze będzie tutaj „zakorzenienie” przyznawanego wyróżnienia w głowach osób robiących zakupy online. Jeżeli w ogóle nie będą kojarzyć hasła „Bezpieczny e-Sklep”, to nagroda w postaci bannerka będzie tylko kolejnym, niepotrzebnym „znaczkiem” umieszczanym na łamach sklepów internetowych. Weryfikacja sprzedawców to zawsze dobry pomysł – szkoda, że obejmuje tylko tych, którzy sami się zgłoszą :)