Amerykański e-handel z bardzo udaną końcówką roku

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Tuż przed świętami firma comScore podała liczby dotyczące sprzedaży internetowej w Stanach Zjednoczonych w okresie od 1 listopada do 20 grudnia 2009. Bez wątpienia, to była udana końcówka roku dla amerykańskich e-sprzedawców.

Ogółem, przychody z wirtualnych transakcji we wspomnianym czasie oszacowano na 25 miliardów 524 miliony dolarów (o 4% więcej niż w analogicznym okresie 2008 roku)! W przeliczeniu na rodzimą walutę to będzie około 73 miliardów 509 milionów 120 tysięcy złotych.

Dla porównania, łączna wartość ostatnich dwunastu miesięcy polskiego e-handlu oscyluje „jedynie” w granicach 13-13,2 miliarda złotych (według raportu e-Handel Polska 2009).

Patrząc na pojedyncze dni, najwięcej pieniędzy internauci z USA zostawili w e-sklepach i internetowych aukcjach 15 grudnia – aż 913 milionów dolarów.

Oto tabelka z danymi od firmy comScore:

W milionach dolarów (USD)
20082009Zmiana procentowa
1 listopada – 20 grudnia24,55025,5244%
Thanksgiving Day (26 listopada)28831810%
Black Friday (27 listopada)53459511%
Cyber Monday (30 listopada)8348875%
Green Monday (14 grudnia)859854-1%
Wtorek, 15 grudnia75491321%
Weekend 19-20 grudnia67776713%
Tydzień kończący się 20 grudnia4,5324,8036%

Jak zauważyli analitycy, na dobre wyniki wypracowane w ostatnim przedświątecznym weekendzie spory wpływ miała pogoda, a konkretniej – burze śnieżne na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. Zamiast do sklepów, Amerykanie woleli spokojnie zamówić produkty w sieci i czekać na kurierów w swoich domach.

Źródło: comScore

Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
04.05.2022

50 błędów w SEO — sprawdź, czy ich nie popełniasz!

Adam Przybyłowicz

Adam Przybyłowicz

SEO Copywriter
toponline.pl

Artykuł
29.04.2022

Jaki wpływ będą miały zmiany w targetowaniu reklam na Facebooku dla branży e-commerce?

Dagmara Rżyska

Dagmara Rżyska

Performance Specialist
f1brand.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę