Tuż przed świętami firma comScore podała liczby dotyczące sprzedaży internetowej w Stanach Zjednoczonych w okresie od 1 listopada do 20 grudnia 2009. Bez wątpienia, to była udana końcówka roku dla amerykańskich e-sprzedawców.
Ogółem, przychody z wirtualnych transakcji we wspomnianym czasie oszacowano na 25 miliardów 524 miliony dolarów (o 4% więcej niż w analogicznym okresie 2008 roku)! W przeliczeniu na rodzimą walutę to będzie około 73 miliardów 509 milionów 120 tysięcy złotych.
Dla porównania, łączna wartość ostatnich dwunastu miesięcy polskiego e-handlu oscyluje „jedynie” w granicach 13-13,2 miliarda złotych (według raportu e-Handel Polska 2009).
Patrząc na pojedyncze dni, najwięcej pieniędzy internauci z USA zostawili w e-sklepach i internetowych aukcjach 15 grudnia – aż 913 milionów dolarów.
Oto tabelka z danymi od firmy comScore:
W milionach dolarów (USD) | |||
2008 | 2009 | Zmiana procentowa | |
1 listopada – 20 grudnia | 24,550 | 25,524 | 4% |
Thanksgiving Day (26 listopada) | 288 | 318 | 10% |
Black Friday (27 listopada) | 534 | 595 | 11% |
Cyber Monday (30 listopada) | 834 | 887 | 5% |
Green Monday (14 grudnia) | 859 | 854 | -1% |
Wtorek, 15 grudnia | 754 | 913 | 21% |
Weekend 19-20 grudnia | 677 | 767 | 13% |
Tydzień kończący się 20 grudnia | 4,532 | 4,803 | 6% |
Jak zauważyli analitycy, na dobre wyniki wypracowane w ostatnim przedświątecznym weekendzie spory wpływ miała pogoda, a konkretniej – burze śnieżne na wschodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych. Zamiast do sklepów, Amerykanie woleli spokojnie zamówić produkty w sieci i czekać na kurierów w swoich domach.
Źródło: comScore