Amazon wprowadza program pożyczkowy dla wybranych sklepów

Platformy e-commerce
Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Największy sklep internetowy na świecie Amazon.com, jest gotowy do finansowania sklepów działających na swojej platformie. W zeszłym tygodniu, ponad 20 detalistów otrzymało zaproszenie do udziału w nowym programie pożyczkowym – Amazon Lending, obsługiwanym przez Amazon Capital Services. Wybrane sklepy mogą się rejestrować do programu, wyłącznie poprzez otrzymane zaproszenie. Lista „wybrańców” nie jest na razie ujawniona.

Jak twierdzi Amazon, zaproszenie otrzymali wyłącznie sprzedawcy, zakwalifikowani na podstawie wyników sprzedaży. Dzięki udzielonej pożyczce – oprocentowanej na 13%, będą oni mogi dokupić dodatkowe zapasy towarów, a tym samym zwiększyć swoje obroty i sprzedaż. Aby przystąpić do programu, klienci muszą zarejestrować się online, a po zatwierdzeniu, Amazon Lending wypłaci im kwotę pożyczki w ciągu 5 dni roboczych.

„Mając szybki dostęp do dodatkowej gotówki, szczególnie w ostatnim kwartale roku, byłoby to pomocne dla sklepów, które już wykorzystały większość swojego budżetu na zapasy, czy na reklamy” – mówi Eric Best, prezes Mercent – firmy doradzającej e-sklepom. Nowy program Amazona pojawia się w momencie, w którym sprzedawcy mogą być ściśnięci budżetowo, z powodu zmian które wprowadził niedawno Google. W ciągu ostatnich trzech miesięcy, Google wprowadził nowy projekt reklamowy Google Zakupy, a sprzedawcy stracili przez to mnóstwo bezpłatnej reklamy. Aby mieć ją z powrotem, będą musieli ją wykupić.

„Google Zakupy pochłania e-sklepom ponad 30% ich łącznych przychodów” – mówi Best, dodając, że w tym roku wyszukiwanie produktów będzie generowało ponad 2 miliardy dolarów. „Statystycznie biorąc, jednemu na pięciu sprzedawców online, zwrócą się koszty reklamowe. Nasi klienci wydadzą więc dodatkowe 100 mln dolarów rocznie na reklamy na platformie, którą kiedyś mieli za darmo” – dodaje.

W wyniku zmian w Google, e-sprzedawcy muszą szukać nowych dróg pozyskania klientów i nowe źródła kapitału dla budżetów reklamowych – mówi Best. Pożyczka od Amazona, może się okazać jedynym rozsądnym rozwiązaniem – choć jak dodaje Best, stopa procentowa w wysokości 13%, może być nieco wyższa w porównaniu do stawek dostępnych u innych, znacznie mniejszych kredytodawców biznesowych.

Źródło: Internet Retalier

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Artykuł
04.12.2023

Polski czy zagraniczny marketplace? Sprzedaż online nie wszędzie się opłaci

Mariola Barzyk-Libura

Mariola Barzyk-Libura

Business Unit Director, Product Owner
wszystko.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę