Amazon wprowadza platformę dla rynku B2B – AmazonSupply.com

Platformy e-commerce
Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Największy sklep na świecie Amazon.com, wychodzi z nową ofertą skierowaną dla klientów biznesowych. Od niedawna działa nowy serwis AmazonSupply.com (narazie w wersji beta), oferujący ponad pół miliona produktów przeznaczonych dla firm m.in. materiały biurowe, narzędzia, środki do czyszczenia, sprzęt laboratoryjny. Amazon wprowadza nową usługę w odpowiednim momencie – obecnie rynek B2B jest w wysokiej fazie rozwoju.

Według analiz Departamentu Handlu w USA, od 2000 roku e-handel hurtowy wzrósł o 34%, osiągając w 2009 roku wartość 352 mld dolarów – to ponad dwukrotnie więcej niż sprzedaż e-detaliczna dla konsumentów, która wynosiła w tym samym czasie 145 mld dolarów.

„Jesteśmy podekscytowani tym, że możemy zaoferować tak szeroką gamę produktów – od podstawowych materiałów po trudno dostępne części. Dzięki temu, wspieramy zarówno biznesowych jaki i przemysłowych klientów w procesach zakupowych” – mówi Prentis Wilson, wiceprezes AmazonSupply. „Niskie ceny w połączeniu z szybką i darmową dostawą oraz ogromnym wyborem sprawiają, że zakupy w Amazon Supply są miłym doświadczeniem dla klientów.” – dodaje.

Użytkownicy mogą wykorzystać istniejące już konta w Amazon.com lub utworzyć nowe. AmazonSupply.com oferuje bezpłatną wysyłkę zamówień powyżej kwoty 50 dolarów. Posiada również dedykowany serwis obsługi klienta oraz przyjmuje zwroty towarów do roku od daty zakupu.

Jak twierdzi z kolei Scot Wingo, CEO ChannelAdvisor „Wypłynięcie Amazona na rynek B2B, opiera się prawdopodobnie na zgromadzonych już wcześniej danych klientów kupujących w Amazon.com.
AmazonSupply daje zupełnie nowe możliwości, jednak bardzo niskim kosztem. Amazon zaopatrzył już nowy serwis w odpowiednie funkcje e-commerce, takie jak infrastruktura płatnicza i system wysyłkowy. AmazonSupply jest więc jak dodanie nowej linii produktu lub sklepu, który posiada już gotowy i sprawdzony system do sprzedawania”
.

Czy gigant zdominuje kolejny rynek?

Źródło: Internet Retailer

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Artykuł
04.12.2023

Polski czy zagraniczny marketplace? Sprzedaż online nie wszędzie się opłaci

Mariola Barzyk-Libura

Mariola Barzyk-Libura

Business Unit Director, Product Owner
wszystko.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę