Największy sklep na świecie Amazon.com, wychodzi z nową ofertą skierowaną dla klientów biznesowych. Od niedawna działa nowy serwis AmazonSupply.com (narazie w wersji beta), oferujący ponad pół miliona produktów przeznaczonych dla firm m.in. materiały biurowe, narzędzia, środki do czyszczenia, sprzęt laboratoryjny. Amazon wprowadza nową usługę w odpowiednim momencie – obecnie rynek B2B jest w wysokiej fazie rozwoju.
Według analiz Departamentu Handlu w USA, od 2000 roku e-handel hurtowy wzrósł o 34%, osiągając w 2009 roku wartość 352 mld dolarów – to ponad dwukrotnie więcej niż sprzedaż e-detaliczna dla konsumentów, która wynosiła w tym samym czasie 145 mld dolarów.
„Jesteśmy podekscytowani tym, że możemy zaoferować tak szeroką gamę produktów – od podstawowych materiałów po trudno dostępne części. Dzięki temu, wspieramy zarówno biznesowych jaki i przemysłowych klientów w procesach zakupowych” – mówi Prentis Wilson, wiceprezes AmazonSupply. „Niskie ceny w połączeniu z szybką i darmową dostawą oraz ogromnym wyborem sprawiają, że zakupy w Amazon Supply są miłym doświadczeniem dla klientów.” – dodaje.
Użytkownicy mogą wykorzystać istniejące już konta w Amazon.com lub utworzyć nowe. AmazonSupply.com oferuje bezpłatną wysyłkę zamówień powyżej kwoty 50 dolarów. Posiada również dedykowany serwis obsługi klienta oraz przyjmuje zwroty towarów do roku od daty zakupu.
Jak twierdzi z kolei Scot Wingo, CEO ChannelAdvisor „Wypłynięcie Amazona na rynek B2B, opiera się prawdopodobnie na zgromadzonych już wcześniej danych klientów kupujących w Amazon.com.
AmazonSupply daje zupełnie nowe możliwości, jednak bardzo niskim kosztem. Amazon zaopatrzył już nowy serwis w odpowiednie funkcje e-commerce, takie jak infrastruktura płatnicza i system wysyłkowy. AmazonSupply jest więc jak dodanie nowej linii produktu lub sklepu, który posiada już gotowy i sprawdzony system do sprzedawania”.
Czy gigant zdominuje kolejny rynek?
Źródło: Internet Retailer