Amazon przejął Woot.com – popularny amerykański sklep z okazjami

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

UPDATE: Serwis TechCrunch (powołując się na zaufane źródło) podał, że kwota transakcji wynosiła 110 milionów dolarów (gotówka).

Amazon.com po raz kolejny w swojej historii wybrał się na zakupy. Tym razem przejął Woot.com – sklep internetowy, który stał się popularny dzięki oferowaniu klientom jednego produktu dziennie w ekstra cenie (do wyczerpania zapasów).

Informacja o przejęciu Woot przez Amazon pojawiła się na oficjalnym blogu tego pierwszego sklepu. Niestety, nie są znane szczegóły transakcji (w tym kwota zapłacona przez firmę Jeffa Bezosa).

Woot.com, podobnie jak przejęte przez Amazon sklepy Zappos.com czy Audible.com, ma zachować swoją dotychczasową autonomię. Jedyna zmiana ma polegać na księgowaniu wypracowywanego wyniku finansowego po stronie Amazonu (według danych Business Insidera Woot miał 164 miliony USD przychodów za 2008 rok). To oznacza pozostawienie bez zmian unikatowego stylu Woot, łącznie z zostawiniem tekstów w stylu „mumbo jumbo” w stopce sklepu.

O tym, że w tym zakresie nic się nie zmienia świadczy przede wszystkim wpis na firmowym blogu autorstwa Matta Rutledge’a (CEO Woot.com). Krótki prztłumaczony fragment:

„Oni [Amazon] nie chcą, żeby ich pracownicy przyszli i kierowali Wootem, chyba, że sami ich o to poprosimy. To się może stać przypadkowo jeżeli wyłączycie światło w łazience i wypowiecie słowo „Kindle” trzy razy z rzedu; wtedy gotowy do pomocy pracownik Amazonu pojawi się w lustrze.”

Jak widać, nawet tak poważna sprawa jak przejęcie przez Amazon nie odbiła się na stylu prowadzenia Woot.com. Nic dziwnego, że tym sposobem sklep zbudował wokół siebie dużą i aktywną społeczność (i cały czas przyciąga nowych użytkowników).

P.S. Przy okazji zapraszam do przejrzenia zdjęć prezentujących siedzibę Woot.com. Nieźle to wygląda.

P.P.S. Teledysk stworzony z okazji tego newsa przez pracowników Woot:

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
24.06.2022

Personalizacja usług w e-handlu

Magdalena Hajduga

Magdalena Hajduga

Head of Business Development
Apaczka.pl

Artykuł
21.06.2022

Analiza zachowań użytkowników w CUX – krok po kroku

Kamila Kotowska

Kamila Kotowska

Head of marketing
cux.io

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę