Amazon Prime Day 2020 w kilku liczbach – jak wypada święto zakupów w wydaniu giganta e-commerce?

Platformy e-commerce
Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Amazon co roku organizuje swoje święto zakupów o nazwie Prime Day. Zwykle data tego wydarzenia przypadała na lipiec, ale w tym roku ze względu na pandemię COVID-19 zostało przesunięte na 13-14 października. Patrząc na wyniki sprzedażowe, ten krok był bardzo dobrym posunięciem.

Amazon sprzedał podczas Prime Day 2020 produkty o wartości 10,4 miliarda dolarów, czyli aż o 45,2% więcej niż rok temu. Serwis DigitalCommerce360 zebrał więcej informacji i danych dotyczących tego wydarzenia.

Sprzedaż w kolejnych edycjach Prime Day wygląda następująco:

Bestsellerami była elektronika, ze wskazaniem na produkty własne Amazonu, czyli asystent Alexa czy czytnik Kindle.

Ciekawie prezentuje się też wynik samego Prime Day w odniesieniu do innych „świąt sprzedażowych” w skali roku:

Warto też zwrócić uwagę na fakt, że aż 62% ankietowanych osób powiedziało, że wykorzystało Prime Day 2020 (październik) do zrobienia zakupów świątecznych. W takich ciekawych czasach żyjemy.

Więcej informacji i wykresów do przejrzenia znajdziecie tutaj: Amazon Prime Day 2020 analysis in charts »

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
14.12.2022

Na jakiej platformie założyć sklep internetowy? Porównanie rozwiązań

Łukasz Badziak

Łukasz Badziak

Content Marketing Specialist
cyberfolks.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę