Amazon Prime Day 2020 w kilku liczbach – jak wypada święto zakupów w wydaniu giganta e-commerce?

Platformy e-commerce
Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Amazon co roku organizuje swoje święto zakupów o nazwie Prime Day. Zwykle data tego wydarzenia przypadała na lipiec, ale w tym roku ze względu na pandemię COVID-19 zostało przesunięte na 13-14 października. Patrząc na wyniki sprzedażowe, ten krok był bardzo dobrym posunięciem.

Amazon sprzedał podczas Prime Day 2020 produkty o wartości 10,4 miliarda dolarów, czyli aż o 45,2% więcej niż rok temu. Serwis DigitalCommerce360 zebrał więcej informacji i danych dotyczących tego wydarzenia.

Sprzedaż w kolejnych edycjach Prime Day wygląda następująco:

Bestsellerami była elektronika, ze wskazaniem na produkty własne Amazonu, czyli asystent Alexa czy czytnik Kindle.

Ciekawie prezentuje się też wynik samego Prime Day w odniesieniu do innych „świąt sprzedażowych” w skali roku:

Warto też zwrócić uwagę na fakt, że aż 62% ankietowanych osób powiedziało, że wykorzystało Prime Day 2020 (październik) do zrobienia zakupów świątecznych. W takich ciekawych czasach żyjemy.

Więcej informacji i wykresów do przejrzenia znajdziecie tutaj: Amazon Prime Day 2020 analysis in charts »

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Artykuł
04.12.2023

Polski czy zagraniczny marketplace? Sprzedaż online nie wszędzie się opłaci

Mariola Barzyk-Libura

Mariola Barzyk-Libura

Business Unit Director, Product Owner
wszystko.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę