Firma analityczna ForeSee, badająca opinie klientów na rynku amerykańskim, opublikowała raport najlepiej ocenianych firm w branży e-commerce. Amazon.com po raz kolejny umacnia swoją pozycję lidera.
Raport przygotowany przez ForeSee przedstawia 40 najlepszych sprzedawców detalicznych online ostatnich 6 lat, których oceniono na podstawie 14 obszarów, m.in. zawartości witryny, funkcjonalności strony, produktów oraz cen. Wynika z niego, że Amazon, największy sklep internetowy na świecie, osiągnął najwyższy poziom zadowolenia wśród klientów. Znaczący spadek zanotował z kolei Netflix – najpopularniejsza wypożyczalnia filmów DVD online.
Kiepskie wyniki Netflixa nie dziwią. W lipcu popularna wypożyczalnia DVD podniosła stawki abonamentu o 60% na usługi DVD-by-mail, czym spowodowała ogólne niezadowolenie wśród 25 milionów swoich użytkowników. Oprócz tego, we wrześniu CEO – Reed Hasting – ogłosił, że DVD-by-mail zostanie wydzielone w osobną firmę o nazwie Qwikster, co jeszcze bardziej poruszyło klientów. Wkrótce po fali negatywnej krytyki i znaczącym spadku cen akcji, Netflix odwołał swoje plany związane z Qwikster. Według raportu ForeSee, firma straciła m.in. na zawartości witryny, funkcjonalności strony, a także na produktach.
Oprócz Netflixa, spadek zadowolonych klientów zanotował również Gap – sprzedawca odzieży (spadek o 6%, do 73) oraz Overstock.com (spadek o 5%, do 72). Za to Amazon robi postępy na rynku mediów strumieniowych, zyskując kolejnych zadowolonych użytkowników (88 punktów na 100). Ze swoim Prime Instant Video jest o krok bliżej, żeby stać się poważnym konkurentem streamingu Netflix.
Źródło: VentureBeat.com