Amazon kupił firmę Quidsi, która w sieci handluje głównie pieluchami (Diapers.com)

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

To już trzecie duże przejęcie firmy przez Amazon w tym roku. W czerwcu Jeff Bezos i jego zespół kupili Woot.com, w październiku było zaś głośno o przechwyceniu serwisu BuyVIP. Teraz „łupem” Amazonu została firma Quidsi, która prowadzi trzy sklepy internetowe: Diapers.com (pieluchy i akcesoria dla dzieci), Soap.com (mydła, kosmetyki) oraz BeautyBar.com (perfumy, kosmetyki), z czego największy i najpopularniejszy jest ten pierwszy.

Amazon wydał na zakup Quidsi aż 545 milionów dolarów w gotówce i jest tp jego największa akwizycja od czasu przejęcia Zappos.com. Sklep Diapers.com pojawił się na rynku w 2005 roku i od tamtej pory dynamicznie się rozwijał. W tym roku łączne przychody Quidsi powinny sięgnąć aż 300 milionów dolarów (dla porównania w 2009 roku firma miała sprzedaż na poziomie 182,5 mln USD).

Omawiana transakcja jest ciekawa jeszcze z jednego powodu. Amazon w przeszłości przynajmniej kilka razy próbował przejąć Quidsi, zawsze bez rezultatu. Doprowadziło to do sytuacji, w której firma Jeffa Bezosa rozpoczęła wojnę cenową z Diapers.com. Rywalizację między podmiotami było też widać przy okazji kampanii prowadzonych w Google AdWords. Walka skończyła się akwizycją.

Obejrzyjcie poniższy filmik, aby lepiej zdać sobie sprawę z tego, dlaczego Amazon starał się tak mocno przejąć Diapers.com i wreszcie dopiął swego. Tak się robi e-handel na Zachodzie:

Źródło wiadomości: CNNMoney.com

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę