To już trzecie duże przejęcie firmy przez Amazon w tym roku. W czerwcu Jeff Bezos i jego zespół kupili Woot.com, w październiku było zaś głośno o przechwyceniu serwisu BuyVIP. Teraz „łupem” Amazonu została firma Quidsi, która prowadzi trzy sklepy internetowe: Diapers.com (pieluchy i akcesoria dla dzieci), Soap.com (mydła, kosmetyki) oraz BeautyBar.com (perfumy, kosmetyki), z czego największy i najpopularniejszy jest ten pierwszy.
Amazon wydał na zakup Quidsi aż 545 milionów dolarów w gotówce i jest tp jego największa akwizycja od czasu przejęcia Zappos.com. Sklep Diapers.com pojawił się na rynku w 2005 roku i od tamtej pory dynamicznie się rozwijał. W tym roku łączne przychody Quidsi powinny sięgnąć aż 300 milionów dolarów (dla porównania w 2009 roku firma miała sprzedaż na poziomie 182,5 mln USD).
Omawiana transakcja jest ciekawa jeszcze z jednego powodu. Amazon w przeszłości przynajmniej kilka razy próbował przejąć Quidsi, zawsze bez rezultatu. Doprowadziło to do sytuacji, w której firma Jeffa Bezosa rozpoczęła wojnę cenową z Diapers.com. Rywalizację między podmiotami było też widać przy okazji kampanii prowadzonych w Google AdWords. Walka skończyła się akwizycją.
Obejrzyjcie poniższy filmik, aby lepiej zdać sobie sprawę z tego, dlaczego Amazon starał się tak mocno przejąć Diapers.com i wreszcie dopiął swego. Tak się robi e-handel na Zachodzie:
Źródło wiadomości: CNNMoney.com