Amazon.com w 2012 roku: zawrotne 61,09 mld USD przychodów i strata na poziomie 39 mln USD

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Amazon.com jakiś czas temu pochwalił się ogólnymi informacjami na temat wyników sprzedaży z końca 2012 roku, jednak wszyscy czekali na opublikowanie wyników finansowych. Na wczorajszej konferencji prasowej amerykański gigant e-commerce zaprezentował liczby podsumowujące zarówno ostatni kwartał, jak i cały poprzedni rok kalendarzowy.

W czwartym kwartale 2012 roku, Amazon.com zanotował przychody na poziomie 21,27 miliardów dolarów (wzrost o 22% w porównaniu do Q4 2011). Zysk firmy wyniósł zaś 97 milionów dolarów, co stanowi spory – aż 45% – spadek w porównaniu do wyniku sprzed roku (w Q4 2011 firma miała 177 mln USD zysku).

Powyższe rezultaty okazały się niższe od oczekiwań rynkowych analityków, jednak założyciel Amazonu zwrócił uwagę na zmiany zachodzące w strukturze samej sprzedaży. Jeff Bezos powiedział, że po pięciu latach, ebooki stały się kategorię wartą miliardy dolarów, która rośnie w tempie 70% w skali roku.

Jeżeli chodzi o cały 2012 rok, to przychody Amazon.com wyniosły zawrotne 61,09 miliarda dolarów (wzrost z 48,08 mld USD z 2011 roku). Firma ostatecznie zanotowała stratę w wysokości 39 milionów dolarów (w porównaniu do 631 mln USD zysku za 2011 rok), jednak ten rezultat wynika głównie z inwestycji poczynionych na wielu różnych frontach (nowe czytniki/tablety Kindle, budowa kilkunastu nowych magazynów na całym świecie, etc.).

Co ciekawe, Amazon.com posiada obecnie 8 miliardów dolarów w gotówce.

Po opublikowaniu wyników finansowych, kurs akcji Amazon.com na giełdzie wzrósł o niecałe 10%. Imponujące tempo wzrostu i jasna wizja przyszłości zdecydowanie spodobały się inwestorom bardziej, niż strata 39 milionów dolarów wygenerowana w 2012 roku.

Jeżeli chodzi o pierwszy kwartał 2013, to firma przewiduje przychody pomiędzy 15 a 16,6 miliardami dolarów oraz zysk (stratę) w zakresie +285 mln USD do -65 mln USD.

Więcej informacji podsumowujących wyniki Amazon.com standardowo znajdziecie w oficjalnym press-packu – klikajcie tutaj.

Źródło: Amazon.com

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
29.11.2022

Boże Narodzenie a terminowe dostawy – jak wybrać niezawodnego dostawcę?

Magdalena Hajduga

Magdalena Hajduga

Head of Business Development
Apaczka.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę