Alibaba chce osiągnąć 157 mld dolarów sprzedaży, aby stać się największą firmą e-commerce na świecie

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Chiński gigant e-commerce Alibaba, do końca 2012 roku chce sprzedać produkty za łączną wartość 157 miliardów dolarów, czym przewyższy takich gigantów jak Amazon i eBay razem wziętych. Spółka, która osiągnęła w tym roku 3 mld dolarów sprzedaży w ciągu jednego dnia, to przede wszystkim konglomerat złożony z Tmall, który zarządza transakcjami e-commerce dla tysięcy firm w Chinach oraz Taobao Marketplace – odpowiednik eBay’a. Wszystkie płatności są obsługiwane przez Alipay – własny system płatności, który ma ponad 700 mln zarejestrowanych użytkowników.

Firma rozrosła się znacząco jako średniej wielkości i zamożności przedsiębiorstwo, które stało się w ciągu ostatnich 4 lat ośrodkiem masowego udziału w chińskim e-commerce. Jego udział w e-commerce w ostatnim czasie wrósł z roku na rok o 60% i obecnie stanowi ponad 5% wszystkich wydatków detalicznych w Chinach. W 2012 roku firma stanowiła również ponad 60% wszystkich dostarczanych paczek w Chinach, czyli około 12 mln dziennie – o 4 mln więcej niż w 2011 roku.

Jak twierdzi Jack Ma – prezes Alibaby, tylko dwie firmy w historii osiągnęły roczne transakcje na takim poziomie – Wal-Mart i jego Alibaba. „Jest bardzo prawdopodobne, że w przyszłym roku nasz łączny wolumen transakcji będzie większy, niż we wszystkich amerykańskich firmach e-commerce razem wziętych” – dodaje.

Dla porównania, roczna sprzedaż Amazona mieści się w przedziale 50-60 mld dolarów, czyli od 13-15 mld dolarów na kwartał. eBay sprzedał produkty za około 5 mld dolarów w 2011 roku i prognozuje 8 mld dolarów sprzedaży w 2012 roku. Warto jednak zaznaczyć, że rynek e-commerce w Chinach jest bardziej stabilny i mniej podatny na załamania niż rynek w Stanach Zjednoczonych. Przewiduje się, że w 2017 roku całkowita wielkość sprzedaży Alibaby osiągnie wartość ponad 471 mld dolarów i przewyższy bieżącą sprzedaż Wal-Mart o około 444 mld dolarów.

Źródło: Venturebeat.com

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.09.2023

Wdrożenie sklepu internetowego krok po kroku

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę