W połowie grudnia, tuż przed najlepszym okresem dla e-handlu, pojawiły się informacje na temat upadłości grożącej Agito.pl – jednemu z najbardziej znanych, rodzimych sklepów internetowych. Tomasz Sypuła, prezes zarządu spółki, stanowczo zaprzeczał tym doniesieniom i zapewniał, że jego sklep ma się dobrze. Teraz przedstawiono wyniki finansowe Agito za 2009 rok, które potwierdzają jego słowa.
Jak podał Internet Standard, sklep Agito.pl w minionych 12 miesiącach wypracował dodatni wynik finansowy na poziomie około 100 tys. złotych. To bardzo dobry rezultat zwłaszcza jeżeli popatrzymy na zmniejszenie przychodów firmy o ponad 40% (w 2009 roku obroty wyniosły 100 mln złotych, w porównaniu do 180 mln zł rok wcześniej).
Warto jednak zaznaczyć, że rok finansowy w Agito nie został jeszcze zamknięty, dlatego powyższe wyniki mogą się nieznacznie zmienić.
Teraz firma kierowana przez Tomasza Sypułę wraca do planów debiutu na New Connect. Zobaczymy, co z tego wyniknie.