7 narzędzi, które powinien znać każdy Ekomersiak

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Chciałbym Wam przedstawić kilka narzędzi, których codziennie używamy przy pracy w 4gift.pl. Myślę, że większość z nich może Wam się przydać. Niektóre sprawdzą się tylko w małych firmach, jak nasza, inne natomiast nadają się równie dobrze do rozwiniętych biznesów. Z reguły staram się korzystać z darmowych narzędzi, a płacę tylko za te, za które naprawdę warto (tak mi się przynajmniej wydaje;)).

Google Apps

Właściwie cały pakiet od maila, przez dokumenty, po kalendarz jest bardzo użyteczny i przydatny w firmie. Do obsługi poczty używamy GMaila podpiętego pod naszą domenę. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie ze względu na dostęp niezależnie od tego, gdzie jestem i jakiego urządzenia używam, niezawodność (odpukać) oraz wygodny interfejs. Google Docs przydają się do szybkiego przeglądania załączników czy prostej edycji dokumentów. Do bardziej zaawansowanych zadań ciągle jednak wybieram Office. Do komunikacji między sobą używamy GTalka, który jest lekki, szybki i wygodny, a do tego zapisuje wszystkie rozmowy w archiwum maila, więc nie ma problemu z odnalezieniem star-szych czatów.

Dropbox

Narzędzie, bez którego ciężko byłoby mi funkcjonować. Używamy go do dzielenia się plikami. Trzymamy na nim wszystkie rzeczy, które mogą być na szybko potrzebne, takie jak na przykład zdjęcia produktów, teksty, logo-typy itp. Dropbox zapewnia dostęp do plików z każdego komputera oraz świetnie się synchronizuje między różnymi urządzeniami, a do tego działa bajecznie prosto, bo wygląda jak zwykły folder. Na starcie dostaniecie 2GB przestrzeni za darmo, którą można rozszerzać na różne sposoby bez konieczności płacenia.

Brand24

Dostarcza informacji nie tylko o tym, kto i kiedy wspomniał o naszej marce, ale także monitoruje konkurencję. Działa znacznie szybciej i dokładniej, niż darmowe Google Alerts. Warto zapłacić comiesięczny abonament, żeby na bieżąco wiedzieć, co, gdzie i kto o nas pisał. B24 używamy też do monitorowania zapytań, dzięki którym możemy dotrzeć do potencjalnych klientów (na przykład „prezent dla chłopaka”).

Diigo

To system przeznaczony do katalogowania linków. Zbieramy w nim wszelkiego rodzaju informacje i linki, które w jakikolwiek sposób mogą się nam przydać. Diigo posiada system tagów po których łatwo odnaleźć dany odnośnik. Prosty i wygodny system, z którego jednocześnie może korzystać kilka osób. Dostępny z każdego komputera dodatkowo posiada rozszerzenia do każdej liczącej się przeglądarki.

Webpozycja

Jeżeli nie monitorujecie pozycji Waszego sklepu na kluczowe frazy, to najwyższy czas zacząć to robić. Dostępnych do tego celu narzędzi jest całkiem sporo. Są darmowe, płatne, gotowe do zainstalowania na własnym serwerze, takie, których możecie używać online i działające w formie aplikacji pod Windows. Krótko mówiąc, do wy-boru, do koloru. Webpozycja, z której korzystam, jest dosyć przyjemna i całkiem estetyczna, do tego oferuje darmowy monitoring. Polecam sprawdzić i wybrać optymalne dla Was rozwiązanie.

iFirma

Jedno z kluczowych narzędzi w naszej firmie. iFirma wspiera nas w prowadzeniu księgowości. Zaczynając od wystawienia faktury, a na deklaracjach do ZUS kończąc. Bardzo rozbudowany system, który można zintegrować z większością platform sklepowych. Do tego posiada świetny suport, który przez telefon czy czat jest w stanie szybko i konkretnie pomóc z problemami księgowymi. Narzędzie płatne, ale warte każdej wydanej złotówki. Jeżeli rozważacie prowadzenie samodzielnej księgowości, to naprawdę warto skorzystać z iFirmy lub podobnych serwisów, jak InFakt czy wFirma.

Any.do

Aplikacja, która pomaga mi zarządzać zadaniami. Przerobiłem naprawdę dużo różnych narzędzi do zarządzania zadaniami, takich jak Teambox, Podio, Wunderlist, Nozbe i jedyne, którego nie porzuciłem, to właśnie Any.do. Wynika to chyba z prostoty tego narzędzia i łatwości jego używania. Działa jedynie jako rozszerzenie do przeglądarki, nie ma skomplikowanych funkcji ani dzielenia się zadaniami. W tej chwili nie ma dla mnie nic lepszego niż Any.Do, może się z nim równać jedynie nieśmiertelna kartka papieru. Jako, że jesteśmy małą firmą, nie używamy narzędzi do grupowego zarządzania zadaniami, bo po prostu się u nas nie sprawdzają.

Na koniec chciałbym dorzucić jeszcze dwa sympatyczne narzędzia, które z pewnych względów nie pasują do wcześniejszej siódemki. Yammer – świetny, jeżeli chodzi o komunikację w grupie. Jeżeli część Waszego teamu pracuje zdalnie, warto przete-stować Yammera. Wydaje mi się, że dosyć dobrze wspomaga też integrację wewnątrz zespołu. W naszym przypadku na nic się nie zdaje, bo pracujemy w jednym pokoju. Druga rzecz to LingApp – bardzo fajne polskie narzędzie, które wspomaga naukę języków obcych. Szybki i bardzo praktyczny słownik z opcją zapisywania słówek i przepytywania nas.

Mam nadzieję, że wymieniony przeze mnie soft przyda Wam się, ułatwi pracę i oszczędzi Wasz czas. Jeżeli macie narzędzia, których używacie i które są według Was warte uwagi, to napiszcie proszę o nich w komentarzach. Może ułatwicie życie innym ekomersiakom :)


Wojciech Latoszek – od 2010 prowadzi sklep 4gift.pl. Uczestnik pierwszej edycji Startup School. Fan piłki nożnej, MMA, a ostatnio biegania. Marketingowiec z zacięciem do dłubania i psucia kodu.

Powyższy artykuł pochodzi z Magazynu eKomercyjnie #13. Zapraszamy do przeczytania całego numeru!

Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.05.2022

ROI, ROAS… czas na ROR w Twoim e-commerce!

Marcelina Lipska

Marcelina Lipska

CEO, Digital Marketing Consultant & Strategist
f1brand.pl

Artykuł
04.05.2022

50 błędów w SEO — sprawdź, czy ich nie popełniasz!

Adam Przybyłowicz

Adam Przybyłowicz

SEO Copywriter
toponline.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę