6win.pl okiem nowego klubowicza i potencjalnego klienta

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Klub wina o nazwie 6win.pl to najnowszy e-handlowy pomysł, który promuje koncern Agora (wydawca m.in. Gazety Wyborczej czy portalu Gazeta.pl). Całość można najkrócej opisać jako internetowy sklep z winami z wymogiem rejestracji przed zakupem, ale jest kilka szczegółów, które go skutecznie wyróżniają.

Największą ciekawostką jest udział w projekcie Marka Kondrata – znanego aktora, który od dekady rozwija swoją pasję winiarską w formie biznesu (najpewniej to jego firma zajmie się realizacją zamówień). Kiedy kilka dni temu na łamach Gazeta.pl pojawił się tekst na jego temat nie spodziewałem się, że może to mieć związek z nowym pomysłem na ecommerce od Agory…

Aktualnie w 6win.pl dostępny jest do kupienia jeden zestaw win „na początek” za 199 zł. Szczegóły na temat oferty widoczne są wyłącznie dla zarejestrowanych użytkowników i przyznam szczerze, że mnie to w pierwszym momencie odrzuciło. To oczywiście sposób na zdobycie e-maili potencjalnych klientów, którzy będą później mogli regularnie otrzymywać najnowsze oferty, jednak w mojej ocenie autorzy serwisu zbyt słabo zaakcentowali korzyści płynące z utworzenia nowego konta.

Potencjalni klubowicze otrzymują tylko listę: wyselekcjonowane wina, niepowtarzalna oferta, atrakcyjne ceny, dostawa do domu. Myślę, że gdyby nie osoba Marka Kondrata, który jest „twarzą” całego przedsięwzięcia, spora liczba użytkowników machnęłaby na to zestawienie ręką i wyszła ze strony. Zastanawiać może również umieszczenie obok siebie „niepowtarzalnej oferty” (w opisach można doczytać, że są to wina niedostępne nigdzie w Polsce) z „atrakcyjnymi cenami” (jak to w ogóle ocenić?). Informacja o unikatowej ofercie byłaby wystarczająca.

Po zalogowaniu do serwisu potencjalni klienci otrzymują wreszcie upragnioną opcję koszyka i możliwość zamówienia zestawu. I teraz pytanie, czy nie lepiej byłoby zamiast wymogu rejestracji przed dokładnym poznaniem oferowanego produktu, prosić o założenie konta dopiero w trakcie składania zleceń? Owszem, stracimy tutaj sporo adresów e-mail, na które można wysyłać ofertę, ale zamiast tego otrzymujemy listę osób, które już raz zaufały sklepowi (klubowi) i są gotowe na konkretne zakupy (a nie tylko na oglądanie oferty). Lista osób kupujących wino w sieci jest moim zdaniem atrakcyjniejsza, niż lista osób potencjalnie zainteresowanych kupnem.

Z punktu widzenia konwersji, na pewno lepiej wypadłoby też szybsze podawanie kosztów dostawy. O tym, że będę musiał zapłacić 24,14 zł za transport zestawu win do mnie dowiedziałem się dopiero w koszyku. To niewiele mniej, niż płacę za jedno wino wchodzące w skład pakietu, a gdyby koszty transportu były podane wcześniej miałbym lepszy obraz całej sytuacji.

Pomimo kilku niedociągnięć, jestem bardzo ciekawy tego, jak omawiany projekt będzie się rozwijał. 6win.pl to bez wątpienia powiew świeżości na naszym rynku e-handlu, a jego pełniejszą ocenę będzie można przygotować dopiero po kilkunastu miesiącach działania. Widać, że ktoś miał swój pomysł na nieszablonowy sklep i go zrealizował. Wystarczy kilka poprawek, a całość powinna nabrać wiatru w żagle.

Najbardziej interesuje mnie aspekt klubowicza – byłoby słabo, gdyby posiadanie konta uprawniało tylko do zakupów (zdecydowanie przydadzą się tutaj różne bonusy dla zarejestrowanych użytkowników). Jestem też ciekaw, co jaki czas będą pojawiały się nowe zestawy win i co będzie się działo z dotychczasowymi (znikną czy będą dalej dostępne w ofercie). Mystery shopping test już niedługo :)

Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.05.2022

ROI, ROAS… czas na ROR w Twoim e-commerce!

Marcelina Lipska

Marcelina Lipska

CEO, Digital Marketing Consultant & Strategist
f1brand.pl

Artykuł
04.05.2022

50 błędów w SEO — sprawdź, czy ich nie popełniasz!

Adam Przybyłowicz

Adam Przybyłowicz

SEO Copywriter
toponline.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę