Jak wiadomo czwarty kwartał w roku jest najlepszym okresem sprzedażowym dla handlu elektronicznego. Klienci kupują ogromne ilości upominków dla swoich bliskich, a wielu z nich z braku czasu prezenty zamawia w sklepach internetowych. Dzięki danym jakie udostępniło comScore mamy okazję zobaczyć, jak duże pieniądze przeznaczyli amerykańscy konsumenci na zakupy online w najgorętszym okresie 2012 roku.
Z raportu comScore wynika, że w listopadzie i grudniu na zakupy w sklepach online w Stanach Zjednoczonych wydano 42,28 miliarda dolarów czyl około 133 miliardów złotych (dla porównania, polski rynek e-handlu w całym 2011 roku był wart około 16 miliardów złotych). Jest to o 13,7% więcej niż w roku 2011 kiedy to w tym samym świątecznym okresie wydano ponad 37 miliardów dolarów. Warto zauważyć, że w stacjonarnych sklepach sieciowych wzrost ten wynosi około 3,1% rocznie.
Bardzo duży wpływ na wyniki mają ogromnie popularne akcje promocyjne – „Black Friday” oraz „Cyber Monday”. Wyniki były zbierane pomiędzy 1 listopada, a 31 grudnia 2012 roku. W raporcie podano także listę najlepszych sprzedażowo dni:
- Wtorek, 4 grudnia, 1.362 miliarda dolarów;
- Poniedziałek, 10 grudnia, 1.275 miliarda dolarów;
- Wtorek, 27 listopada, 1.263 miliarda dolarów;
- Wtorek, 11 grudnia, 1.220 miliarda dolarów;
- Piątek, 14 grudnia, 1.219 miliarda dolarów;
- Czwartek, 13 grudnia, 1.135 miliarda dolarów;
- Poniedziałek, 3 grudnia, 1.117 miliarda dolarów;
- Środa, 28 listopada, 1.110 miliarda dolarów;
- Środa, 5 grudnia, 1.051 miliarda dolarów.
Jak widać liczby mówią same za siebie. Szkoda, że na naszym rodzimym rynku nie możemy przeprowadzić takich badań. Często wynika to z tego, że właściciele sklepów boją się podawać własne dane sprzedażowe.