2 lata Gruper.pl na rynku = drugie urodziny serwisów zakupów grupowych w Polsce

Platformy e-commerce
Ekomercyjnie

Informacja prasowa

W ciągu 2 lat Gruper.pl wyrósł na czołowy serwis zakupów grupowych, który ruszył zanim w Polsce pojawili się zachodni konkurencji. Gruper był stworzony przez kilku internetowych pasjonatów – Piotra Majcherkiewicza, Tomasza Dalacha, Marcina Mikołajczyka i Marka Borzestowskiego, a obecnie przyciąga ponad 1,5 mln użytkowników, prezentuje ponad 2 000 ofert miesięcznie, a jego użytkownicy zaoszczędzili w sumie 200 mln złotych.

Gruper jest silnym numerem dwa na rynku i wraz z liderem odpowiada za 80% sprzedaży w sektorze. Stale się rozwija, nieustannie poszerzając portfolio ofert, wchodząc w nowe branże i pozyskując kolejnych partnerów. Firma planuje wejście w inne obszary e-commerce oraz ekspansję na zagraniczne rynki. Zakupy grupowe bardzo zyskały na popularności i stanowią ważny element branży e-commerce w Polsce. Wyznaczają nowe trendy oraz wpływają na zachowania i decyzje konsumenckie milionów użytkowników sieci.

– W kwietniu tego roku Gruper.pl obchodzi już drugą rocznicę rozpoczęcia działalności. Zmieniający się rynek stawia przed nami nowe wyzwania, ale i ogrom możliwości – mówi Piotr Majcherkiewicz, prezes zarządu portalu.

Przeczytaj też:
-> Kieruje nami efektywność działania – wywiad z Tomaszem Dalachem, współtwórcą Gruper.pl »

Gruper konsekwentnie realizuje strategię, która na pierwszym miejscu stawia ciągłe podnoszenie atrakcyjności ofert, rozszerzanie ich wachlarza oraz proponowanie kuponów w coraz to nowych sferach i branżach.

– Dbałość o jakość ofert i zadowolenie klienta to główne źródło naszego sukcesu – mówi Tomasz Dalach, współzałożyciel i członek zarządu Gruper.pl. – Reklama, marketing, generowanie ruchu na stronie – to wszystko jest ważne, ale najistotniejsze jest przekonanie internautów, że oferta, którą otrzymują jest naprawdę wyjątkowa, że warto dokonać zakupu. Na to postawiliśmy i wygraliśmy. Jesteśmy silnym numerem dwa w Polsce, stale zwiększającym udział w całościowej sprzedaży. Gruper jest jedynym lokalnym serwisem, który nawiązuje rywalizację z zachodnim liderem i ma potencjał do wejścia na zagraniczne rynki – dodaje.

Wskaźnikiem sukcesu portalu jest nie tylko jego mocna pozycja na rynku, lecz także wysoka atrakcyjność biznesowa.

– Gruper jest tym portalem zakupów grupowych w Polsce, który może pochwalić się największą efektywnością w pozyskiwaniu nowych nabywców, wyznaczoną przez stosunek poniesionych nakładów na promocję do liczby zakupionych przez klientów kuponów – mówi Marcin Mikołajczyk, współzałożyciel i członek zarządu portalu.

Europejska skala

Gruper jest obecnie największym lokalnym serwisem w Europie Środkowo-Wschodniej pod względem liczby użytkowników i skali sprzedaży. Według danych Daily Deal Investment Index (2011) na całym świecie działa ok 3 tys. serwisów zakupów grupowych. Ponad 1000 z nich to serwisy funkcjonujące w Chinach, więcej niż 600 z nich działa w Ameryce Północnej, natomiast w Europie jest ich więcej niż 900.

Przeczytaj też:
-> Zakupy grupowe w Europie czekają kolejne wzrosty – wnioski z konferencji DD Summit Europe 2012 »

Ze statystyk przygotowanych przez organizatorów konferencji DD Summit Europe 2012 wynika, że w samej Europie, na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy, zostało uruchomionych ponad 200 portali zakupów grupowych. Jeśli chodzi o poszczególne kraje Europy Środkowej i Wschodniej w Słowacji liderem jest portal Zlavomat, w Rosji serwis BigLion, w Czechach – Slevomat, na Ukrainie oraz w Rumunii – portal Groupon. W Bułgarii prym wiedzie portal Grabo, na Węgrzech najpopularniejszy jest Kupon Vilag, w Turcji – serwis Grupanya.

Milowe oferty Grupera

2010 rok:

Historia sukcesu Grupera nierozerwalnie łączy z kolejnymi unikalnymi i nowatorskimi ofertami pojawiającymi się w serwisie. Otwarciem był pierwszy kupon zakupów grupowych w Polsce sprzedany przez Grupera 16 kwietnia 2010 roku. Oferta umożliwiała nabycie o 50% taniej zestawu lunchowego w kawiarni na warszawskim Mokotowie. Kupony nabyło 85 osób, co było niemałym wyczynem, jak na serwis oferujący zupełnie nowe, nieznane jeszcze szeroko rozwiązanie. W tym samym czasie Gruper startował również z innymi ofertami – głównie w obszarze gastronomii i kosmetyki.

– Pierwszy rok działalności był dla serwisu okresem budowania bazy klientów, propagowania modelu zakupów grupowych oraz tworzenia nowych reguł i standardów. Należy pamiętać, że był to wtedy model zupełnie nowy nie tylko w Polsce, ale też na świecie – wyjaśnia Tomasz Dalach – Działaliśmy intuicyjnie, bazując na naszym wcześniejszym doświadczeniu w pracy w sieci, znajomości polskiego Internetu i rozwijającego się rynku e-commerce. Skupiliśmy się na dotarciu do jak największej liczby miast w Polsce, widząc jak wielki jest popyt na usługi lokalnych dostawców – dodaje.

Strategia ta dała doskonałe rezultaty. Grupa użytkowników serwisu stale rosła. Był to również kierunek rozwoju, który daje efekty do dziś – portal jest niekwestionowanym liderem zasięgu w Polsce. Dociera do 55 miast w tym do 35 z regularnym newsletterem dedykowanym wyłącznie danej miejscowości. Potencjał firmy został zauważony przez aniołów biznesu. W połowie 2010 roku Gruper zdobył ważnego inwestora – została nim Grupa Wydawnicza Polskapresse, która zakupiła 10 procent udziałów w spółce, z opcją przejęcia kolejnych aktywów w przyszłości. Obecnie Polskapresse posiada 19 procent akcji Gruper.pl.

2011 rok:

Kolejne, niespotykane wcześniej w polskim, a niekiedy nawet światowym Internecie oferty Grupera podkreślały skuteczność działania serwisu i jego dynamiczny rozwój. W styczniu ubiegłego roku portal zaproponował kupony rabatowe na zakup samochodu wyprzedzając tym samym podobną ofertę amerykańskiego Groupona o 6 miesięcy. Kolejną propozycją, która wyróżniła portal wśród innych polskich serwisów, był kupon rabatowy na zakup mieszkania.

Prawdziwym hitem okazały się jednak zagraniczne wyjazdy turystyczne. W lutym 2011 roku serwis zaoferował pierwszą w Polsce zagraniczną ofertę turystyczną na portalu zakupów grupowych – wycieczkę do Hiszpanii.

– To był prawdziwy sukces. W ciągu 30 godzin użytkownicy portalu wykupili aż 750 wycieczek – wspomina Marcin Mikołajczyk – To potwierdziło nasze przypuszczenia, że turystyka to obszar z ogromnym potencjałem dla portali grupowej sprzedaży. Wykorzystaliśmy szansę i w ciągu kilku miesięcy staliśmy się niekwestionowanymi liderami, oferując co drugą ofertę turystyczną wśród wszystkich portali naszego segmentu e-commerce – dodaje.

Turystyka jest przebojem Grupera do dziś. W okresie grudzień 2011 – luty 2012 r. portal sprzedał oferty turystyczne warte ponad 6 mln zł. Na zimowy urlop dzięki Gruperowi wyjechało około 40 tyś. osób.

Rok 2011 stał również pod znakiem rozszerzania portfolio ofert o nowe obszary. Pojawiały się kolejne zakładki: Kultura, w której znajdują się mi.n. bilety na koncerty, spektakle teatralne, muzyka w różnych formatach, płyty, filmy na DVD, książki. Jesienią ubiegłego roku serwis wprowadził również zakładkę Twoja Firma, gdzie prezentowane są oferty z zakresu B2B (Business-to-Business) skierowane między innymi do firm sektora MŚP.

– Oferty B2B to bardzo ważny obszar rozwoju firmy. Gruper.pl to dziś źródło różnorodnych ofert dla biznesu, które optymalizują działalność przedsiębiorstw i wspierają rozwój małych i średnich przedsiębiorstw – tłumaczy Piotr Majcherkiewicz.

Na portalu zaczęły się pojawiać również oferty specjalne i nowe okolicznościowe zakładki, związane np. ze świętami Bożego Narodzenia, Wielkanocą, Walentynkami czy Dniem Kobiet.

Rok 2011 firma zakończyła sprzedając blisko 900 tys. ofert, zdobywając 1,7 mln użytkowników i generując blisko 60 mln obrotu.

Rok 2012 – działanie w dużej skali

Obecnie serwis odnotowuje coraz większe zainteresowanie formułą zakupów grupowych ze strony dużych i poważnych podmiotów, jak np. instytucji finansowych, ubezpieczeniowych, przedstawicieli branży medycznej czy deweloperskiej. Udaną inicjatywą portalu była sprzedaż energii elektrycznej. Z pomocą serwisu na usługi nowego dostawcy prądu zdecydowało się blisko 2 000 osób – to 1/7 liczby wszystkich Polaków, którzy dokonali zmiany sprzedawcy energii w 2011 roku. Takie sukcesy pokazują jak wielka jest obecnie siła Grupera.

Przeczytaj też:
-> Gruper sprzedał ponad milion kuponów »

– Gruper to już nie tylko narzędzie sprzedaży i reklamy, lecz także szeroko rozumianej komunikacji marketingowej i społecznej – mówi Marcin Mikołajczyk. – Nasi kontrahenci coraz częściej interesują się nie tylko publikowaniem ofert w naszym portalu, lecz także umieszczeniem informacji na naszych profilach Facebooka, mających ponad 200 000 fanów.

W styczniu br. Gruper sprzedał swój milionowy kupon. To symboliczne podsumowanie sukcesów Tomasza Dalacha i Marcina Mikołajczyka, którzy do tego czasu we dwóch kierowali firmą. W tym samym miesiącu do zarządu dołączył Piotr Majcherkiewicz, co ma związek m.in. z nowymi wyzwaniami, przed którymi stoi Gruper. Nowy prezes odpowiada przede wszystkim za rozwój technologii oraz zasobów informatycznych serwisu, co pomoże w dalszym budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku. Portal uruchomił już między innymi aplikację na systemy Android oraz iOS. Dzięki niej za pośrednictwem smartfonów użytkownicy mają w dowolnym miejscu i czasie dostęp do najnowszych ofert prezentowanych w serwisie.

– Przywiązujemy dużą wagę do rozwijania obszaru m-commerce. Jesteśmy przekonani, że tkwi tutaj olbrzymi potencjał – mówi Piotr Majcherkiewicz, prezes zarządu portalu. – Tylko te firmy, które będą umiały go wykorzystać, osiągną sukces i zwiększą swoją przewagę konkurencyjną na rynku. Według prognoz, w 2012 roku polscy konsumenci przeznaczą na mobilne zakupy 230 milionów euro – ponad 64% więcej niż w roku 2011 – wyjaśnia.

Rosnąca skala sprzedaży i liczba wystawianych propozycji w serwisie (jest ich obecnie ponad 2 000 miesięcznie) skłania Grupera do wprowadzania nowych sposobów prezentacji ofert i metod ich wyszukiwania. Portal coraz bardziej zbliża się w formule do kompleksowego sklepu, opartego o intuicyjny system nawigacji, z różnorodnymi ofertami, których wspólną cechą są bardzo duże rabaty cenowe.

Gruper planuje wyjście poza model zakupów grupowych i objęcie nowych obszarów e-commerce, a także rozważa ekspansję na rynki zagraniczne.

– Odnieśliśmy sukces dzięki odwadze, fantazji i dostrzeganiu biznesowych szans. W tym roku na pewno wykorzystamy kolejne z nich – podsumowuje Tomasz Dalach.

Infografika – 2 lata serwisu Gruper.pl:

Źródło: Gruper.pl

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
14.12.2022

Na jakiej platformie założyć sklep internetowy? Porównanie rozwiązań

Łukasz Badziak

Łukasz Badziak

Content Marketing Specialist
cyberfolks.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę