186,2 miliardów dolarów – tyle Amerykanie wydali na zakupy online w 2012 roku

Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Sprzedaż internetowa w Stanach Zjednoczonych z roku na rok rośnie, o czym mówią kolejne raporty, jakie pojawiają się online. Tym razem comScore – firma zajmująca się statystykami dla e-commerce – podała swoje najnowsze wyliczenia. Według ujawnionych informacji, sprzedaż w USA w 2012 roku wzrosła o 15% w porównaniu do poprzedniego roku, a kupujący wydali aż 186,2 miliarda dolarów.

Tylko w okresie świątecznym sprzedaż skoczyła o 14% i osiągnęła 56,78 miliarda dolarów. Mimo gorszych chwil w 2012 roku, e-commerce w Stanach Zjednoczonych dynamicznie się rozwija i przynosi zyski. Wiać, że amerykański konsument przyzwyczaił się do wygody i możliwości zamawiania produktów przez Internet. Dla porównania, łączna sprzedaż detaliczna z wyłączeniem pojazdów i ich części wzrosła o 4,9% według tamtejszego Departamentu Sprzedaży.

W poszczególnych kwartałach sprzedaż w sieci wyglądała następująco (w nawiasie wzrost w porównaniu z 2011 rokiem):

  • Q1 2012 – 44,282 mld USD (17%)
  • Q2 2012 – 43,153 mld USD (15%)
  • Q3 2012 – 41,936 mld USD (15%)
  • Q4 2012 – 56,781 mld USD (14%)

Najlepszymi kategoriami były w 2012 roku: sprzedaż produktów elektronicznych i subskrypcji, sprzęt elektryczny, zabawki i hobby, ubrania i akcesoria oraz książki i magazyny. Każdy z tych obszarów powiększył się o minimum 15% w porównaniu do 2011 roku.

Tak duży wzrost był też związany z liczbą osób, przekonujących się do zakupów w sieci (6% więcej, niż przed rokiem) oraz 8% zwiększeniem wydatków przypadających średnio na jednego kupującego.

Patrząc na liczby i dane statystyczne przewiduje się, że w 2013 roku sprzedaż detaliczna poprzez Internet znów wzrośnie z 9% do 12%. comScore opiera swoje dane na ankiecie przeprowadzonej na ponad milionie amerykańskich kupujących online oraz innych danych konsumenckich, a także na kwartalnym badaniu 11 tysięcy sklepów internetowych.

Z ciekawostek jakie pojawiły się w zestawieniu warto zwrócić uwagę na 15% wzrost sprzedaży w następujących kategoriach produktów: elektronika, zabawki, hobby, odzież i akcesoria, książki i czasopisma, oraz zakupy subskrypcyjne.

Więcej informacji na ten temat znajdziecie w oficjalnej informacji prasowej comScore – klikajcie tutaj.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę