15 najczęściej popełnianych błędów w grafice e-commerce

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

errorMiesiąc temu informowałem o opublikowaniu przez Smashing Magazine listy 35 dobrze (ich zdaniem) zaprojektowanych sklepów. Ostatnio na łamach tego serwisu pojawiło się kolejne ciekawe zestawienie dotyczące projektów e-commerce. Tym razem wymieniono piętnaście najczęściej popełnianych błędów w wyglądzie sklepu.

Oto pełna lista:

  1. Brak szczegółowych informacji o produkcie.
  2. Ukrywanie informacji kontaktowych.
  3. Długi lub skomplikowany proces zamawiania.
  4. Wymaganie rejestracji konta, aby złożyć zamówienie.
  5. Brak dobrych opcji przeszukiwania witryny.
  6. Złe przedstawienie możliwości kontaktu z obsługą.
  7. Małe zdjęcia produktów.
  8. Prezentowanie tylko jednego obrazka dla produktu.
  9. Słaby wygląd (projekt) koszyka.
  10. Mała liczba możliwości zapłaty za zamówienie.
  11. Brak list podobnych produktów.
  12. Skomplikowana nawigacja.
  13. Brak prezentacji dokładnych kosztów dostawy.
  14. Brak stron informacyjnych (FAQ, zasady reklamacji i zwrotów, etc.).
  15. Koncentrowanie na kategoriach, a nie na produktach.

Pod powyższym zestawieniem podpisuję się bez żadnego wahania. Jeżeli chodzi o punkt numer 15. to doczekaliśmy się tam nawet polskiego przykładu (niestety lub stety).

Zapraszam oczywiście do zapoznania się z pełnym materiałem (klikajcie TUTAJ) – oprócz wyszczególnienia błędów umieszczono tam porady, jak usunąć złe rozwiązania.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
21.09.2022

Jak chronić swoją markę? Czym jest cykl życia domeny?

Adrianna Szałańska

Adrianna Szałańska

Social media & relations expert
cyberfolks.pl

Artykuł
19.09.2022

Dlaczego warto tworzyć MVP w e-commerce

Marek Kich

Marek Kich

CEO & Podcaster (Sztuka e-Commerce)
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę