10 przykładów na to, że prowadzenie firmy jest jak mundial

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Wczoraj Hiszpania zdobyła Puchar Świata, pokonując w finałowym meczu ekipę Holandii (1:0). Podczas oglądania poszczególnych meczów tego mundialu (i śledzenia całej otoczki), w mojej głowie zrodziło się wiele analogii do prowadzenia biznesu. Poniżej zebrałem najciekawsze z nich, dlatego zapraszam do lektury podsumowującej tegoroczną piłkarską rywalizację w RPA w stylu eKomercyjnie.

Prowadzenie firmyMundial
1. Najlepsi pracownicy nie zawsze pracują w najlepszych firmach.Diego Forlan z Urugwaju został najlepszym piłkarzem mundialu, chociaż jego drużyna zajęła czwarte miejsce. Z kolei Thomas Mueller z Niemiec został królem strzelców (reprezentacja zajęła 3. miejsce).
2. Klientów (fanów) na stałe zdobywa się ciężko pracą, a nie reklamami.Cristiano Ronaldo nagrał najwięcej spotów TV, w których reklamował różne produkty. Jego starania na boisku były poniżej oczekiwanego poziomu.
3. W sukces często są wpisane „wypadki przy pracy”.Hiszpania rozpoczęła mundial od przegranej 0:1 z reprezentacją Szwajcarii. Nie przeszkodziło im to jednak sięgnąć po puchar świata.
4. Rywalizacja o trzecie miejsce w branży często jest efektowniejsza niż walka o fotel lidera.Patrz: mecz o trzecie miejsce między Urugwajem i Niemcami (2:3) i ten o pierwsze Holandia – Hiszpania (0:1). Podczas pierwszego spotkania nikt nie narzekał na styl gry i liczbę bramek.
5. W firmie nigdy nie może zabraknąć świeżych, młodych pracowników, którzy będą potrafili skutecznie zastąpić starszych.Reprezentacja Niemiec składała się niemal z samych piłkarskich młodzieńców. W niczym nie ustępowali jednak bardziej doświadczonym zawodnikom.
6. Budowanie firmy wyłącznie na „starych” pracownikach prowadzi do jej upadku.Reprezentacja Włoch nawet nie wyszła z grupy.
7. Klasę pracowników poznaje się w boju, a nie podczas przeglądania ich CV i referencji.Brazylia, Portugalia, Anglia – ich osiągnięcia w przeszłości są imponujące, jednak kiedy przyszło do ich potwierdzenia sprawa okazała zbyt trudna.
8. W biznesie można nigdy nie przegrać, a mimo to nie osiągnie się imponującego sukcesu.Reprezentacja Nowej Zelandii nie przegrała żadnego meczu, a nawet nie wyszła z grupy.
9. Konflikty wewnątrz organizacji lepiej rozwiązywać we własnym gronie i szybko je kończyć.Francuzi po swojej klęsce woleli z tym pójść do mediów. Wyszła z tego niezła farsa.
10. Nie musisz być najefektowniejszy w biznesie, żeby wygrywać.Hiszpanie swoje cztery ostatnie mecze wygrali „tylko” po 1:0. Wygrana to wygrana.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę