Cztery sposoby na zwiększenie liczby opinii o produktach w sklepie internetowym

Branding w e-commerce
Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Oceny i recenzje produktu widoczne na stronach sklepu internetowego pozytywnie wpływają na podjęcie decyzji o zakupie przez klientów. Warto zadbać o to, by było ich jak najwięcej i by prezentowały poziom wychodzący poza standardowe „polecam”, „sprawdziłem i działa”, etc. Oto cztery konkretne sposoby na zwiększanie liczby opinii w prowadzonym e-sklepie.

1. Tworzenie własnych opinii

Zakładam, że skoro sprzedajemy konkretny asortyment to posiadamy o nim dużą (ponadprzeciętną) wiedzę. Dobrym pomysłem jest zebranie udzielanych porad i stworzenie z nich eksperckiej recenzji. Takie działanie wymaga czasu i wprawy, jednak może dość szybko zaprocentować.

W przypadku pisania własnych opinii bardzo ważny jest rzetelny opis produktu – jeżeli będziemy polecać słaby produkt, to klienci przestaną traktować oceny sklepu jako źródło wiedzy (opisywanie kiepskich towarów wyjdzie firmie na dobre!).

Dla wyróżniających się produktów warto też przygotować znaczek „Sklep poleca!” i zebrać je w jeden dział. Podobnie można zrobić również z samymi opiniami, dzięki czemu po pewnym czasie powstanie nasze własne kompendium wiedzy dla kupujących.

2. Wysyłanie prośby o dodanie opinii

Po udanych zakupach (paczka doręczona, wszystko w porządku) wysyłamy klientowi e-maila z prośbą o ocenę zakupionego towaru. Taką wiadomość trzeba oczywiście zautomatyzować (wysyłaj zawsze po xx dniach). Aby była skuteczniejsza należy przygotować odpowiedni tekst zachęcający do pisania recenzji lub skorzystać z rozwiązania z kolejnego punktu.

3. Premiowanie dodanych opinii

Nie pozwólmy, by klient myślał, że pisze opinie na darmo i nikt tego nie czyta. O ile ten drugi element w przypadku początkującego sklepu może być prawdą (brak dużej liczby odwiedzających), tak nagradzanie autorów recenzji powinno wejść nam w nawyk. Drobne upominki, gadżety, punkty w programie lojalnościowym, rabaty na kolejne zamówienia, darmowa dostawa – sposobów na zachęcenie do pisania jest dużo. Nie wolno jednak zapominać o tym, że słaba nagroda nie stanowi żadnej motywacji do tworzenia recenzji.

4. Organizacja konkursu na najlepsze opinie

Jeżeli do tej pory opinie nie były aktywnie zbierane (i nagradzane) w sklepie, to trzeba jakoś ten fakt nagłośnić. Dobrą metodą jest organizacja konkursu z atrakcyjnymi nagrodami. Informacja trafia wówczas do wszystkich klientów (stałych i potencjalnych, którzy tylko „kręcą” się w okolicach sklepu). Można też włączyć kupujących do wybierania zwycięzcy konkursu, jednak wtedy zwiększamy prawdopodobieństwo prób manipulacji wynikami. Jednorazową akcję z konkursem można później zamienić na regularną (np. jedna edycja na miesiąc).

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
05.07.2023

Reputacja marki w e-commerce: dlaczego monitoring opinii klientów jest kluczowy?

Robert Walkowski

Robert Walkowski

Digital Marketing Specialist
brandly360.com

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę