7 sposobów na to, jak wyróżnić swój sklep internetowy z tłumu innych sprzedawców

Branding w e-commerce
Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

7 sposobów na to, jak wyróżnić swój sklep internetowy z tłumu innych sprzedawców

Od 7,5 tys. do ponad 20 tys. – szacunki dotyczące liczby sklepów internetowych działających w naszym kraju są różne, ale ogólnie można powiedzieć, że w naszej branży jest niezły tłum. Każdy sprzedawca na swój sposób stara się zdobyć i zatrzymać klienta. Co robić, aby się na polskim rynku skutecznie wyróżnić?

1. Pokaż swoją twarz.
Niech sklep internetowy nie będzie bezduszną machiną wysyłającą paczki, tylko niech na maile odpowiada w nim Krzysiek, przelewy księguje pani Bożenka, a paczki pakuje Tomek. Nie trzeba ukrywać się za logotypem sklepu, tylko można pokazać/opisać coś więcej na temat jego działania. Prosty przykład? Viren Bhandari. Kto go nie kojarzy? :)

2. Szybko i sprawnie realizuj zamówienia
Zainwestuj w magazyn oraz informowanie klientów o poszczególnych etapach realizacji zamówienia. Dzięki temu przesyłki docierają do kupującego na drugi, maksymalnie trzeci dzień i w żadnym momencie nie będzie się on czuł przez sklep ignorowany.

3. Postaw na obsługę klienta
Musisz dobrze znać towar, który sprzedajesz – inaczej nie będziesz w stanie nikomu sensownie doradzić. Odpowiadaj na maile, odbieraj telefony, pomagaj jak możesz, rób klientom drobne niespodzianki przy okazji, nie utrudniaj ewentualnych zwrotów czy reklamacji. Wystarczy chcieć, a zadowolony klient powie o Tobie stu znajomym.

4. Miej dobre ceny
Przez „dobre ceny” rozumiem to, że nie są one najwyższe i jednocześnie ZDECYDOWANIE nie są najniższe na rynku! Są klienci, którzy chcą mieć tanio i resztę mają w nosie. Wcale nie musisz mieć takich klientów. Znajdź optimum dla Twojej firmy – w końcu musisz zarabiać i poprawiać jakość swoich usług. Za 5 zł brutto na zamówieniu nie będziesz w stanie tego zrobić.

5. Niech Twój sklep działa!
Co z tego, że masz najdroższą grafikę a Twój sklep programiści pisali przez pół roku, skoro albo nie działa albo złożenie w nim zamówienia to prawdziwa droga przez mękę. Nie stawiaj na wizualne wodotryski, tylko rzetelne i sprawdzone rozwiązania (tylko nie cofaj się z tym do 2000 roku :)).

6. Twórz społeczność wokół sklepu
Klienci identyfikujący się z tym, co i jak robisz to prawdziwy skarb. Istnieje spora szansa na to, że złożą więcej niż jedno zamówienie i na pewno skojarzą Twoją markę podczas rozmowy o internetowych zakupach, oczywiście polecając Cię innym. Tylko nie bądź przy tym spamerem, plis :)

7. Ciągle zmierzaj do perfekcji
Spójrz na sześć powyższych punktów i odpowiedz sobie szczerze na pytanie: w czym ja i mój sklep rządzimy, a w czym jesteśmy w tyle? Później zacznij działać i poprawiaj każdy element do skutku. Wyciskaj z niego ostatnie soki. Ucz się, zmieniaj, poprawiaj, walcz. Biznes nie znosi próżni. Patrz na sklep długoterminowo.

Mam w tym miejscu nadzieję, że zawiodłem wszystkich, którzy spodziewali się tajemnych konkretów :) Jak sami widzicie, prowadzenie sklepu internetowego nie jest aż takie trudne, jak się niektórym wydaje.





Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
05.07.2023

Reputacja marki w e-commerce: dlaczego monitoring opinii klientów jest kluczowy?

Robert Walkowski

Robert Walkowski

Digital Marketing Specialist
brandly360.com

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę