10 urodziny porównywarki Skąpiec.pl – nowa oprawa graficzna serwisu

Branding w e-commerce
Newsy e-commerce

Newsy e-commerce

skapiec-logoW październiku 2014 roku minęło 10 lat od pierwszego uruchomienia serwisu Skąpiec.pl. W tym czasie przeszedł kilka redesignów, ale ponownie wymagał odświeżenia, zarówno pod względem szaty graficznej, jak i funkcjonalności. Projekt redesignu był realizowany etapami, a każdy z nich poprzedzały badania ilościowe i jakościowe witryny.

Zadanie stworzenia nowej szaty graficznej było o tyle trudne, że względy wizualne należało pogodzić z użytecznością. – Skąpiec.pl jest serwisem e-commerce, co bardzo wysoko stawia poprzeczkę dla designu. – wyjaśnia Tomasz Justyna, główny grafik Skąpiec.pl i autor nowej szaty graficznej – Tu każdy piksel ma swoje znaczenie użytkowe, a każdy z 2,3 milionów użytkowników swoje wyczucie estetyki. Ani estetyki, ani użyteczności nie da się uśrednić – dodaje.

skapiec-strona-glowna

Istotne jest także 10 lat doświadczenia serwisu – wyjaśnia Monika Orzeł, Manager projektu Redesign – Jak wynika z naszych badań, Skąpiec.pl cieszy się wysoką znajomością marki wśród użytkowników w swoim segmencie produktowym i jest przez nich bardzo dobrze oceniany. W ramach redesignu chcieliśmy to podkreślić. Stąd wierność wobec naszego logo, kolorystyki i układu treści, np. przedstawienie wszystkich filtrów ponad listą produktów na stronie kategorii i inne odwołania do poprzedniej szaty graficznej.

Podobieństw jest kilka, a zmian? – Znacznie więcej, zwłaszcza pod względem narzędzi. Przede wszystkim wprowadziliśmy nową i bardzo dokładną porównywarkę produktów, dodaliśmy przyjazne 
i szybkie filtrowanie, zdecydowanie zwiększyliśmy zakres i sposób serwowania informacji o produkcie, porządkując je i ułatwiając do nich dostęp – kontynuuje Monika Orzeł.

Zmiany najłatwiej zauważyć na stronie produktu, gdzie wszystkie informacje zostały pogrupowane w tematyczne zakładki, a w górnej części strony jak na tacy użytkownik informowany jest, gdzie kupi najtaniej. Co ciekawe, jak wynika z badań serwisu, po zaspokojeniu informacji, gdzie i za ile można kupić dany produkt najtaniej, użytkownicy porównywarki bardzo chętnie zapoznają się z pozostałymi ofertami zakupu, a szczególnie tymi promowanymi. Wyjaśnienie tego zjawiska jest proste – promowane oferty przeważnie wiążą się z wyjątkowo atrakcyjnymi warunkami zakupu lub rozpoznawalną marką sklepu. Lubimy kupować nie tylko najtaniej, ale też w znanych i polecanych sklepach.

skapiec-lokalnie

Najważniejsze cechy nowego Skąpca:

1 – Przejrzystość informacji
Skąpiec.pl służy do wyszukania produktu idealnie dopasowanego do potrzeb, a następnie do odnalezienia najkorzystniejszej oferty zakupu. By spełniać te funkcje, musi oferować wszelkie niezbędne informacje, bogaty i dobrze uzupełniony katalog. To już jest. Nowy layout ułatwia poruszanie się po tym katalogu, zapewnia szybki dostęp do pożądanych informacji i intuicyjne rozmieszczenie treści.

2 – Porównywarka produktów
Skąpiec.pl umożliwia porównywanie wszystkich zdefiniowanych parametrów produktu. Bez zakładania konta, bez tworzenia „wish list” i innych zapożyczeń. Tak po prostu, w dwóch krokach: „dodaj do porównania” i „porównaj”. Cechy odróżniające modele wyróżniliśmy żółtym tłem.

3 – Kup lokalnie
Dla tych, którzy nie chcą czekać na dostawę, a wolą odebrać zamówienie w drodze z pracy do domu 
i mieć je dla siebie już teraz, przygotowaliśmy wygodne mapy i filtry. Służą one do wyszukiwania najbliższego punktu odbioru osobistego i ułatwiają zakupy lokalne.

4 – Nowe narzędzia
Skąpiec.pl lubi dostarczać ciekawe rozwiązania usprawniające szybkie przeglądanie treści i generalnie ułatwiające zakupy. Jednym z nich jest ekspresowe filtrowanie kategorii w ramach departamentu 
i lepsze filtrowanie produktów w obrębie kategorii.

5 – Opiniuj, komentuj, dyskutuj!
Skąpiec.pl to także tysiące nowych opinii dziennie. Tu zapoznasz się z recenzjami produktów napisanymi przez faktycznych klientów. Wejdź, poczytaj, dodaj własną, komentuj i oceniaj opinie innych!

6 – Cena (nie)najważniejsza
Najczęściej wyszukiwaną informacją z porównywarki cen jest oczywiście najtańsza oferta, dlatego ją wyróżniliśmy. Od kilku dobrych lat wiadomo jednak, że najtaniej nie zawsze znaczy najlepiej. Dlatego tuż pod informacją o najniższej cenie podpowiadamy, w którym sklepie można jeszcze kupić ten produkt, gdzie warto i na jakich warunkach.

Źródło: informacja prasowa

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
05.07.2023

Reputacja marki w e-commerce: dlaczego monitoring opinii klientów jest kluczowy?

Robert Walkowski

Robert Walkowski

Digital Marketing Specialist
brandly360.com

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę