Wyniki finansowe Grupy Empik Media & Fashion za I kwartał 2012 roku – segment e-commerce dalej rośnie

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Na dzisiejszej konferencji przedstawiciele Grupy Empik Media & Fashion podsumowali realizację planów i przedstawiono wyniki finansowe w I kwartale 2012 roku. Firma zanotowała duże wzrosty w segmentach e-commerce oraz Empik Digital & Publishing (produkty cyfrowe). Poniżej znajdziecie najciekawsze doniesienia z obszernej informacji prasowej na ten temat.

Dane ogólne

Przychody całej Grupy EM&F w I kwartale 2012 roku wyniosły 686 milionów PLN (wzrost o 15% w porównaniu do Q1 2011). To przełożyło się na 16 mln PLN zysku EBITDA z działalności operacyjnej. W I kwartale br. Grupa EM&F odnotowała stratę netto w wysokości 31,1 mln PLN.

Łączne wydatki inwestycyjne w I kwartale wyniosły 55 mln PLN, co oznacza wzrost o 87% – głównie ze względu na wydatki na nowe punkty sprzedaży (duża liczba otwarć w Grupie Smyk – 22 otwarcia w ciągu ostatnich 4 kwartałów, w tym sklepów Smyk Megastore).

Segment e-commerce:
(na segment e-commerce składają się sklepy internetowe empik.com, smyk.com, Gandalf.com.pl i empikfoto.pl)

Przychody ze sprzedaży w segmencie e-commerce w I kwartale br. wzrosły o 73% do 24 mln PLN, a zysk brutto na sprzedaży wyniósł 8 mln PLN.

Działalność e-commerce jest nadal młodym i rozwijającym się segmentem wymagającym nakładów finansowych, dlatego na poziomie wyniku netto nadal wykazuje niewielką stratę (-0,9 mln PLN).

Najważniejsze wydarzenia w I kwartale br.:

  • Liczba klientów empik.com wzrosła w I kwartale br. o 30%, liczba wizyt o ponad jedną trzecią, a liczba transakcji aż o 50%.
  • Z kolei w sklepie smyk.com rośnie liczba transakcji i klientów, ale Grupa nie dysponuje danymi porównywalnymi rok do roku, ponieważ sklep został uruchomiony pod koniec 2011 r. Sukcesem jest osiągnięcie 30.000 subskrybentów newslettera smyk.com w ciągu zaledwie trzech miesięcy.
  • W I kwartale br. działalność e-sklepów Grupy EM&F była wspierana licznymi udanymi akcjami organizowanymi wspólnie z innymi spółkami z Grupy, w tym wydawnictwami, salonami Empik i Smyk i szkołami językowymi.
  • W marcu br. internetowe sklepy empik.com i smyk.com przystąpiły do największego i najpopularniejszego Programu Bonusowego PAYBACK, co dało możliwość dotarcia z ofertą do szerokiej grupy kilku milionów konsumentów. Łącznie nowe e-sklepy oraz Empik i Smyk zrekrutowały już ponad 500.000 nowych uczestników Programu. Średnia wartość paragonu z użyciem karty PAYBACK jest o 50% wyższa niż bez karty. Posiadacze karty PAYBACK robią coraz większe zakupy, a wartość ich średniego paragonu rośnie szybciej o 1,2% niż klientów bez kart. Program PAYBACK pozwala też zbudować profil i segmentację klientów oraz dostosować do nich odpowiednią komunikację i ofertę.

Empik Digital & Publishing:
(spółki należące do segmentu Empik Digital & Publishing zajmują się agregacją i dystrybucją kontentu cyfrowego: muzyki, książek, gier – e-Muzyka, Virtualo, GRY-OnLine – oraz w formie tradycyjnej (wydawnictwa Wilga, WAB, Buchmann oraz wydawca gier LEM))

W I kwartale br. spółki należące do tego segmentu osiągnęły bardzo dobre wyniki finansowe. Jednak porównywanie wyników do roku 2011 nie jest miarodajne ponieważ większość spółek z segmentu została przejęta przez Grupę EM&F w 2011 r. i ich wyniki nie były wówczas konsolidowane. W I kwartale 2012 r. łączna sprzedaż wyniosła 17 mln PLN.

Spółka Virtualo po raz pierwszy przekroczyła próg rentowności, zwiększając przychody ponad trzykrotnie. Spółki GRY-OnLine oraz e-Muzyka w I kwartale br. dwukrotnie zwiększyły zyski EBITDA w porównaniu do ubiegłego roku. Spółka LEM wykazała 30% wzrost sprzedaży, ale równocześnie stratę netto ze względu na wyprzedaż starego zapasu.

Łączne przychody wydawnictw Buchmann, Wilga i W.A.B. wzrosły w I kwartale br. o 20% (na bazie pro-forma), dzięki znacznie szerszej i ciekawszej ofercie produktowej. Wydawnictwa wydały 132 tytuły, sprzedając ponad 370.000 książek. Pomimo wyższej niż rok temu sprzedaży wydawnictwa zakończyły I kwartał br. na niewielkiej stracie (-0,3 mln PLN), ze względu na wyprzedaże poświątecznego towaru, co jest charakterystyczne dla tej branży.

Najważniejsze wydarzenia w segmencie Empik Digital & Publishing w I kwartale br.:

  • Zawarcie umowy z operatorem sieci Play (P4 Sp. z o.o.) na dostarczenie kontentu muzycznego.
  • Poszerzanie bazy plików multimedialnych e-Muzyka o kolejne katalogi niezależne (Onyx Studio, Perfect Music, Paparazzi, Pozytywka Sound, Squad of Sound).
  • Zdjęcie zabezpieczenia DRM ADOBE z 90% oferty i zastąpienie go watermarkiem.
  • Kilkukrotny wzrost sprzedaży e-booków dzięki wprowadzeniu i promocji sprzedaży nowego e-czytnika TrekStor.
  • Wprowadzenie oferty HOT DEAL 24h na Virtualo.pl.
  • Rozpoczęcie dystrybucji cyfrowej gier za pomocą platformy „Nobox”.
  • Nowa odsłona serwisu internetowego GRY-OnLine.

Dalsze plany rozwoju w II kwartale 2012 roku:

  • Konwersja salonów Peacocks na OVS, New Look i Smyk oraz stopniowe zamknięcia pozostałych sklepów.
  • Rozwój kategorii artykułów nie-wydawniczych.
  • Dalszy rozwój sieci w tym: 3 salony Empik, 4 otwarcia w Grupie Smyk, w tym 1 Smyk Megastore, 4 szkoły językowe w Rosji, 3 sklepy w Grupie Moda i Uroda.
  • Liczne promocje, wydarzenia, produkty, zabawki, gadgety, szkolenia językowe związane z mistrzostwami EURO 2012.

Więcej informacji na temat wyników Grupy Empik Media & Fashion znajdziecie w oficjalnej informacji prasowej – klikajcie tutaj.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę