Preferencje klientów zakupów grupowych (według GoDealla.pl)

Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Agregator zakupów grupowych GoDealla.pl zbadał preferencje 1177 klientów portali zakupów grupowych. Celem przeprowadzonej ankiety było m.in. poznanie zwyczajów zakupowych osób korzystających z serwisów tego typu oraz poznanie problemów osób realizujących swoje kupony.

Oto wyniki ankiety zebrane na jednej grafice:Analiza i wnioski:

  • Najwięcej, bo 38% użytkowników kupuje oferty grupowe raz w miesiącu. Drugą najliczniejszą grupą są osoby kupujące rzadziej, niż raz w miesiącu – 27%. Najmniej, bo zaledwie 5% dokonuje zakupów częściej, niż raz w tygodniu.
  • Prawie 1/3 konsumentów napotkała na problem podczas realizacji kuponu! Najczęściej wskazywanymi trudnościami były termin realizacji (prawie co drugi badany wskazał tę odpowiedź) oraz problem z rezerwacją (32%).
  • Pozostałe problemy związane były z odbiorem usługi/towaru oraz utrudniony kontakt ze sprzedawcą . W obu przypadkach te niedogodności wskazało 20%.
  • Co piąty konsument nie czuł się traktowany podczas realizacji kuponu jak pełnowartościowy klient!
  • 3 na 4 konsumentów deklaruje chęć skorzystania z usługi za 100% ceny, o ile są zadowoleni z wykorzystanego wcześniej kuponu, natomiast 63% choć raz rzeczywiście wróciło bez kuponu.
  • Niemal wszyscy badani, bo aż 95% stwierdziło, że choć raz polecili swoim znajomym usługę lub produkt, który kupili w serwisie zakupów grupowych.
  • Prawie 60% ankietowanych wolałoby realizować kupon w formie mobilnej (np. telefon komórkowy) niż w formie drukowanej. Warto zwrócić uwagę, że nie wszystkie serwisy oferują taką możliwość.
  • Spośród 16 podanych kategorii tematycznych użytkownicy mieli zaznaczyć 3 najbardziej pożądane. Najczęściej wskazywane były: „Kultura i rozrywka” – 65%, „Kursy i szkolenia” – 59%, „Restauracje i kawiarnie” – 57%, „Zdrowie i uroda” – 53%, „Turystyka i hotele” – 42%. Najmniejszym zainteresowaniem cieszyły się: „Nieruchomości”, „Muzyka i instrumenty”, „Zwierzęta”, „Motoryzacja” czy „Odzież”.

Pytanie otwarte. Interesujące podsumowanie.

Ankieta internetowa zawierała również pytanie dodatkowe. Uzytkowników poproszono o to, aby opisali ciekawą przygodę związaną z zakupami grupowymi. Oto najbardziej interesujące wnioski:

  1. Zakupy grupowe łączą ludzi w pary. Jakkolwiek irracjonalnie by to nie brzmiało, wiele osób napisało, że poznało swoją drugą połówkę albo na siłowni, albo w kinie, albo w innym miejscu, gdzie przyszli z kuponem. Warto dodać, że wspomniana druga połówka również miała kupon, co często było bodźcem do rozpoczęcia rozmowy.
  2. Dzieci kupują prezenty rodzicom, przykład: Dzień Matki. Ten wniosek wydaje się być oczywisty, ale przeglądając wpisy użytkowników spojrzeliśmy na to z innej perspektywy. Wielu z nich napisało, iż normalnie nie byłoby ich stać na zrobienie prezentu mamie czy tacie. Ponad 50% zniżka daje im możliwości, których wcześniej nie mieli.
  3. Odkrywanie nowych miejsc. Bardzo dużo osób wskazało zakupy grupowe jako idealną okazję do odkrywania nowych miejsc w swoim mieście, jak np. restauracje czy salony piękności. To ostatecznie definiuje zakupy grupowe jako doskonałą drogę dotarcia do nowych klientów.

O GoDealla

GoDealla (czyli Godzilla zakupów grupowych) to niezależny, dynamicznie rozwijający się agregator lokalnych zniżek i ofert zakupów grupowych. Na stronach GoDealli codziennie można znaleźć najwięcej promocji z portali zakupów grupowych w Polsce. Jako pierwszy agregator w Polsce wysyła codzienny spersonalizowany e-mailing z okazjami z wybranego miasta oraz prowadzi statystyki rozwoju serwisów grupowych.

Źródło: GoDealla.pl

(Powyższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową firmy, której dotyczy
i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji eKomercyjnie.pl)

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę