Jak zdobyć zaufanie Polaków kupujących w sieci?

Marketing w e-commerce
Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Najnowsze badania przeprowadzone przez instytut badania opinii publicznej Infas na zlecenie Trusted Shops, pokazują co oprócz ceny liczy się dla kupujących w sieci Polaków. Najwyżej w zestawieniu uplasowały się aspekty związane z bezpieczeństwem oraz gwarancja zwrotu pieniędzy w przypadku niedostarczenia przez sklep przesyłki.

Co liczy się dla Polaków?

Kupujący w sieci zapytani o znaczenie poszczególnych aspektów wpływających na ich decyzje o zakupie w danym sklepie oprócz ceny wskazywali na kryteria związane z bezpieczeństwem. I tak, dla Polaków, istotne znaczenie ma bezpieczeństwo zakupów – tak odpowiedziało prawie 90% konsumentów. Tuż zaraz uplasowała się gwarancja zwrotu pieniędzy z wynikiem 87%. Jest to rodzaj ochrony kupującego przed utratą pieniędzy w przypadku braku dostawy.

Opcję gwarancji zwrotu pieniędzy można zazwyczaj aktywować już w koszyku lub po złożeniu zamówienia. Kolejnym ważnym punktem dla kupujących są opinie o sklepie dotychczasowych klientów (72%). Warto zwrócić uwagę, że w Polsce rekomendacje mają większe znaczenie niż popularność marki sklepu (62%). Sugeruje to, że kupujący cenią sobie opinię innych na temat danego sklepu nawet jeśli jego marka nie jest rozpoznawalna. Co ciekawe, ocena sklepu przez innych klientów ma o 15% większe znaczenie niż średnia dla respondentów z pozostałych państw. Można więc pokusić się o stwierdzenie, że jest to cecha charakterystyczna kupujących w sieci Polaków. W dalszej kolejności ankietowani wymieniają takie udogodnienia jak szybka dostawa, obsługiwane sposoby płatności oraz darmowa dostawa.

Jak pokazują badania, kupujący w sieci najbardziej obawiają się, że stracą pieniądze jeśli sklep nie wywiąże się z umowy. Szukają więc rozwiązań, które eliminują to ryzyko takich jak gwarancja zwrotu pieniędzy.

„Trusted Shops uważnie bada i obserwuje trendy kształtujące się w poszczególnych krajach, aby móc lepiej wspierać działalność lokalnych e-biznesów. Jak pokazują statystyki kupujący potrzebują kompleksowego podejścia do bezpieczeństwa. Uzyskanie certyfikatu to krok w dobrym kierunku. Dla konsumentów bardzo ważne jest jednak zapewnienie pełnego bezpieczeństwa zakupów, czyli w tym przypadku znaku jakości zawierającego również gwarancję zwrotu pieniędzy. To sprawia, że zakupy w sieci są tak pewne jak kupowanie produktów w tradycyjnym sklepie” – komentuje wyniki Anna Rak, Country Manager, Trusted Shops.

W sondażu na temat decyzji zakupowych oraz zaufania do sklepów internetowych wzięło udział ponad 1000 internautów z Polski oraz 4000 osób reprezentujących kluczowe rynki europejskie – Niemcy, Francję, Hiszpanię i Wielką Brytanię. Respondentów pytano między innymi o częstotliwość zakupów oraz kryteria, jakimi kierują się podczas wyboru sklepu internetowego.

Źródło: Trusted Shops

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.12.2023

Jak niebanalnie prezentować produkty e-commerce w social mediach?

Maciej Sowa

Maciej Sowa

Specjalista ds. marketingu
agencjakuznia.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę