Europejski rynek e-commerce będzie wart nawet 255 miliardów dolarów w 2017 roku

Ekomercyjnie

Dawid Marut

Bardzo pozytywne informacje na temat rozwoju e-commerce na Starym Kontynencie – europejski rynek będzie wart nawet 255 miliardów dolarów w 2017 roku! Według prognoz wartość ta jest możliwa dzięki gwałtownemu wzrostowi niemieckiego rynku zakupów online. Zakłada się, że wzrost ten będzie na poziomie 21%. Wszystkie informacje pochodzą z wydanego niedawno raportu “The E-Commerce Market in Germany”.

Wynika z niego, że w zeszłym roku ponad połowa niemieckiej populacji  zrobiła zakupy w sieci. Sprzedaż B2C w tym kraju wyniosła 36,8 miliarda dolarów w zeszłym roku i szacuje się, że wzrośnie do 44,7 miliarda w 2017 roku. Powodem tego skoku może być chęć ekspansji sklepów na cały rynek europejski. Ponad 43% właścicieli tamtejszych sklepów internetowych pracuje już nad możliwością sprzedaży poza granicami kraju.

Innymi ciekawymi danymi, jakie znajdują się w raporcie sporządzonym przez German E-Commerce and Distance Selling Trade Association są:

  • 89% Niemców wieku od 25 do 44 lat korzysta z Internetu
  • 61% kupuje w Internecie ubrania i obuwie
  • 56% kupuje za pośrednictwem Internetu produkty zdrowotne oraz kosmetyki
  • 43% Niemców planuje zwiększyć swoje wydatki na zakupy online
  • 80% kupujących zawraca uwagę czy sprzedawca akceptuje ich ulubioną metodę płatności
  • Jeden z trzech produktów zakupionych w sklepie stacjonarnym wcześniej sprawdzany jest w sieci.

W raporcie zauważymy także, jak bardzo rozwija się rynek zakupów poprzez urządzenia mobilne. W 2010 roku tylko 7,3% użytkowników używało tych urządzeń do przeglądania sieci i robienia zakupów, a teraz jest to 22%. Prognozuje się, że w tym roku niemieccy użytkownicy zakupią 28 milionów smartfonów. Liczba kont założonych na urządzeniach mobilnych wzrosła z 2 do 10% a co czwarty ankietowany przyznał się, że finalizuje swój zakup na tego typy urządzeniu.

Warto zwrócić także uwagę, że wzrostowi sprzedaży internetowej pomaga prężny rynek usług kurierskich w Niemczech.

Źródło: Internet Retailer

Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
04.05.2022

50 błędów w SEO — sprawdź, czy ich nie popełniasz!

Adam Przybyłowicz

Adam Przybyłowicz

SEO Copywriter
toponline.pl

Artykuł
29.04.2022

Jaki wpływ będą miały zmiany w targetowaniu reklam na Facebooku dla branży e-commerce?

Dagmara Rżyska

Dagmara Rżyska

Performance Specialist
f1brand.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę