Afera w branży ecommerce: wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych!

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Wczoraj do sklepów internetowych zostały wysłane wiadomości e-mail o tytule „wezwanie do zaprzestania stosowania klauzul niedozwolonych”. Wiadomości na pierwszy rzut oka wyglądają niepoważnie (wysłane z ogólnego adresu e-mail jednego z portali, wzywające do zapłaty sporych sum za niedozowolone klauzule w regulaminie), jednak nie można przejść obok nich obojętnie.

E-mail wysłany do sklepów wygląda następująco:

W tej sprawie został założony wątek na ForumPrawne.org – zapraszam do zapoznania się z jego treścią.

Z moich dość szybkich ustaleń wynika, że:

  • sprawa dotyczy minimum kilkuset sklepów internetowych (gdzieś nawet padła liczba 2600)
  • maile otrzymały głównie małe sklepy (w większości przypadków działalności jednoosobowe)
  • nikt nie dostał informacji o pozwie oficjalną drogą listowną
  • nike nie otrzymał informacji o numerze sprawy
  • nikt nie otrzymał informacji, o jakie błędne zapisy w regulaminach chodzi
  • nikt nie dostał wiadomości adresowanej bezpośrednio na swoje dane
  • każdy otrzymał propozycję wycofania pozwów pod warunkiem zapłacenia określonej kwoty pieniężnej
  • kwoty za odstąpienie od sprawy wahają się od 2 tysięcy do nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych

Omawiana sprawa zdecydowanie wymaga nagłośnienia i to nie tylko w mediach branżowych. Pierwsze komentarze, jakie pojawiają się w tej sprawie mówią o próbie wyłudzenia pieniędzy od właścicieli małych sklepów internetowych, ale sporo osób nie podważa tego, że mieli w swoich regulaminach niedozwolone klauzule. Sporo osób rozpoczęło konsultacje z prawnikami, gdzieś w tle pojawia się również pomysł złożenia pozwu zbiorowego przeciwko nadawcom tej wiadmości.

Ze swojej strony poprosiłem znajomą firmę prawniczą o komentarz, dlatego spodziewajcie się kolejnych informacji w ciągu najbliższych minut/godzin.

UPDATE #1: Gdyby ktoś potrzebował, rejestr klauzul niedozwolonych znajduje się tutaj.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
27.09.2023

Monitoring marki w e-commerce: jak śledzić i analizować opinie klientów o Twojej marce?

Robert Walkowski

Robert Walkowski

Digital Marketing Specialist
brandly360.com

Artykuł
25.09.2023

Nagrania wizyt. Jak czytać dane o zachowaniach?

Kamila Kotowska

Kamila Kotowska

Head of marketing
cux.io

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę